10 augusti 2009

Dag ett avklarad!

Och det har gått bra! =) Sov ju till kl 13 efter nattjobb. Till "frukost" då blev det fil (dessvärre 3%-ig men smalare ska inhandlas imorgon), K-flingor med banan & kanel.

Sen gick jag en vända på stan och landade på gymmet i så god tid att jag hann med 20 min på crosstrainern innan step-passet började. Tyckte inte jag tog ut mig på trainern direkt men efter drygt 10 minuter på passet flåsade jag o svettades som jag brukar göra efter en halvtimme... Hrm. Lade på 2 klossar på varje sida inför passet men fick ta av ett lager så jag skulle orka sista kvarten utan att snubbla. Jag svettades floder och såg nog varken fräsch eller grasiös ut men jag jobbade hårt och det kändes super efteråt! Tränade lite rygg och begav mig hem. Pojkvännen gjorde omelett med bacon som vi åt med stor sallad till - smarrigt! Slutade äta när jag var mätt och har inte ätit nåt annat sen på kvällen. Har lite huvudvärk tyvärr, hoppas det inte beror på att jag tog ut mig så förbannat idag... Vatten, en ipren och sängen väntar nu.

Biggest Loser!
20min crosstrainer + 1 timme step + drygt 10 min ryggträning = 1½ timme.
1 poäng kändes för lite men 2 känns för mycket. Så vad säger ni - 0,5p för varje halvtimme, blir det bra kära medtävlande?
I så fall - 1½ poäng till mig =)

Veronica - vi gör som så att det får vara upp till var och en att avgöra, räknar du din joggingrunda som ett helt träningspass så ge dig själv ett helt välförtjänt poäng för det! =)

3 kommentarer:

  1. Verkar som att du snabbt kommit in på rätt spår igen - kul! :)

    SvaraRadera
  2. Det låter som en bra idé med 0,5 poäng för varje halvtimme :)

    Låter som svettigt värre! :) Lär bli likadant för mig ikväll när jag ska gå på spinning för första gången efter sommaren.

    SvaraRadera
  3. Det tycker jag låter bra! Men jag vill gärna ha ett helt poäng för min joggingtur igår...? Ser det som ett helt träningspass... Eller?

    SvaraRadera