26 augusti 2009

Aptit som en karl!

Ja, jag kom ju inte ur soffan igår efter det där rejäla träningspasset. Vad jag däremot gjorde var ÅT. Min aptit bara sköt i höjden, jag åt hälften av resterna från dagen innan men jag blev inte nöjd så jag tog allt (wok & mkt nudlar) aaalldeles för mkt. Efter 2 timmar hungrig igen, två knäcke m keso o avokado. När älsklingen kom hem gjorde vi currykyckling med couscous (åt pyttelite, gillar inte det så mkt) o grönsaker. Och fatta - efter två timmar va jag hungrig igen!! Och då åt jag glassen i frysen =( Säkert en halv liter gräddglass. Smällde alltså i mig sisådär 400 kcal på nolltid - vid midnatt ungefär. Och fick fetångest efteråt. Så jäkla onödigt!! Men jag kan lixom inte kontrollera mig, det är hungerkurr i magen som om jag inte ätit på flera dagar. Då kan jag ju lika gärna skita i all träning om det ändå ska innebär plus minus noll eller ännu värre, att jag går UPP (som vågen såklart visade idag). Fast jag vet att träning är bra för kroppen, hjärtat, musklerna osv. Men det känns ju för jäkligt ändå =(

Idag blev jag klarvaken när pojkvännen sa hejdå och gick hemifrån 6:30 - för att jag var vrålhungrig!! Så jag fick äta två frukostar eftersom jag skulle träna sen kl 12; spinning & core = 2 poäng. Och nu har jag precis ätit lunch. Ikväll är det middag på stan med älskling & svärmor som fyller år - ska bli både gott och trevligt men det lär inte bli fettsnålt... Suck suck suck.

Alltså - jag har redan 6,5p - lika mkt som på hela förra veckan! Men vågen är på PLUS (!!) och hur kul är det?

3 kommentarer:

  1. Fy tusan, det är inte lätt det här med att byta livsstil... :/

    SvaraRadera
  2. men man blir sjukt hungrig när man tränar en massa, helt naturligt! jag har istället ätit alldeles för mycket idag fast jag inte vart hungrig. blir så med rasterna på jobbet och den goda fikan ;)

    SvaraRadera
  3. Men du har en dag på dej (eller ett par om du tar lör-vikten) att komma ner på minus igen.
    Jag ligger lite på minus men har ätit fööööööööör mkt idag oxå, så man vet ju aldrig.
    Men inte tränat ett dugg! Huga!

    SvaraRadera