01 oktober 2009

Vägdag imorgon...

Ja, imorgon är det vägdag. Känns sådär... Idag var den ju på fett plus efter gårdagen (föga oväntat) och ja, den här dagen har väl varit ok men inte så mkt mer...

Cappuccino till frukost innan promenad hem till vännen, sen promenerade vi tillsammans och käkade sen lunch, som blev en bakpotatis med yoghurtbaserad kyckling- & baconröra. Vi promenerade hem till henne igen och sen tog jag en liten omväg hem - sammanlagt 127 minuters promenad! Känns bra.

Bakade sedan morotsbullar - recept här. De blev jättegoda!! Jag gjorde soppa på blomkål och broccoli och till åt jag två bullar med lite smör. Sen var det quiz på lokala puben ikväll igen, drack pepsi max och tyvärr kunde jag inte hålla fingrarna från nachostallriken, så några sånna blev det också.

Så ja, det är väl pluralet i hemmabakade bullar och de där nachosen som kommer sätta käppar i mitt viktminskningshjul imorgon. Är det pestiga siffror så ger jag mig lördag också. Som vanligt =) Sen är det NOLL vägning förrän tidigast torsdag nästa vecka. Så det så!

1 kommentar:

  1. Det är svårt att hålla fingrarna i styr sa hon och stoppade bulldeg i munnen ;) Jag håller på att baka så jag känner igen det där med att det slinker ner lite för mycket..
    Jag har också vägt mig mycket denna vecka (jag som peppat dig att låta bli åker dit med fingrarna i kakburken) och det verkar inte bli så ljust för mig på måndag heller...
    Men som vi säger, nästa vecka=ny vecka?!;)
    Och du, vilken långpromenad! :D

    SvaraRadera