06 oktober 2009

Day two in da boot(y) camp

Efter ännu en relativt bra kolhydratfri dag känns det fortfarande bra, jag är peppad och håller mig i skinnet - följer alla mina "regler". Så ja, alles gutt - om det inte hade varit för att jag är SÅÅÅÅÅ sjukt svullen!!! Jag trodde att det skulle dämpas när kolhydraterna skippades men icke, magen bara står rakt ut, ser tjockare ut än på länge för tusan. Vet inte vad det beror på och det tar bort den där duktiga känslan lite när man sen ser sig i spegeln... Mensen har fortfarande inte kommit (galet oregelbunden) så jag skyller helt och hållet på det. Och därmed ingen anledning att deppa!

Idag började jag åter igen med mina 2 ägg och en kopp champagne cream te - mums!! Sen tvättade jag hela förmiddagen. Mellanmål minikeso & hallon.

Dagens träning blev lunchpass 30 min aerobic + 30 min core. Kändes bra men jag kom åter igen på varför jag föredrar step - alla virrpannor (inget illa menat, jag vet att alla är barn i början) som är i vägen så att jag inte kan ta ut stegen ordentligt och gör mig IRRITERAD!!! Jag blev svettig åtminstone och core (aj min rygg) var precis vad jag behövde.

Efter träning åt jag ett stekt ägg, några skivor skinka och lite blomkålsmos (hade glömt hur gott det är!) Sen mötte jag mamma på stan för att kolla ut glasögon åt henne. Man ska va glad att man inte har synfel men vad snygga brillor det finns!!

Lite käk när jag kom hem igen - det sista moset med kycklingbitar (sånna färdiga man bara behöver värma, jag pillade bort alla skinnbitar jag kunde men klart lite följde ju med - och aj aj aj 6 points för 1½ dl för kyckling med skinn! Räknartyp 5 för jag fick bort mycket.) Och nu ikväll har jag städat på extraknäcket och ska snart mysa med lite mera hallon med kesella & yoghurt (käkar nog ½ liter hallon om dagen hehe).

Jag vet inte vad ni säger men guud vad jag äter!! Nog bara uppe i runt 20 points, kanske 21-22 som allra mest. Jag är hungrig hela tiden och äter typ varannan till var tredje timme - vet inte om det beror på träningen eller om det är för att jag inte ätit kolhydrater men ja, så länge jag kan hålla mig inom pointsen så får det ju vara ok (blir ju massor med frukt och grönsaker - fria points alltså).

Det ser ut att gå bra för er också - heja oss!!!

2 kommentarer:

  1. Kolhydratsuget brukar ge med sig efter tre dagar, då är värsta över för mig i alla fall :) Sen är det bara lättare! Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Jag tror att även om man räknar points så måste man ändå ta och räkna lite ungefärligt ibland, som du gör eftersom du pillade bort skinnet (som jag gjorde när vi inte hade mjölk hemma och jag använde lite creme fraiche istället-det jämnade ut sig)
    Förstår att det måste kännas nerdragande att vara/känna sig svullen när man kämpar så bra som du, men se till att fortsätta följa reglerna du satt på ditt bootcamp så kommer det säkert bli ett bra resultat som sporrar mer sen! :D
    hej o hå, nu kör vi dag3! :)

    SvaraRadera