30 oktober 2009

Arrividerci!

Ja nu är det snart dax för resa!! På söndag morgon kl 9 lyfter planet från Kastrup - weeehoooo!!!

Veckan som gått följde med ett par träningspass till, vilket kändes bra, men maten är fortfarande katastrof. Jag äter typ hela tiden, och mestadels fel fel fel. Sötsugen hela tiden och som ni vet - ju mer man matar den jäkeln desto mer vill den ha. Och ja, desto mer får den också, när disciplinen åkte ut med gårdagens sopor. Men äh, vad göra, jag är medveten om det och får ta smällen när jag är redo och motiverad för det helt enkelt. Jag övar och övar på att tycka om mig själv och visst, det lär inte bli kul att dra på sig bikinin men vad f-n, det är inte hela världen. Och som en bekant sa - oavsett hur tjock du känner dig så kommer du känna dig hur pinglig som helst när du är i USA - de fetas land. Haha, bra sagt!

Jag har fokus på att må bra, på att umgås med dem jag tycker om, på att tycka om mig själv, på att ha ROLIGT och NJUTA av min semesterresa som jag sett fram emot så länge!!


Jag ska ligga på stranden, outlet-shoppa som en dåre, äta pannkakor till frukost, åka helt galna bergochdalbanor, krama Pluto, hälsa på frihetsgudinnan, begrunda konst, dricka drinkar i skyskrapor, äta dumplings i Chinatown, strosa i Central Park, shoppa lite till, hålla handen, pussas och mysa och bara ha det så förbannat bra!!

Såhär ser min reseplanering ut!

En vecka i Panama City Beach på Floridas västkust där pojkvännen ska tävla i Ironman.


Jag kommer nog ha det bra där med =)

Sen ett par dagar i Tampa/Clearwater där vi ska besöka Bush Gardens och åka gaaaaalna bergochdalbanor!!



Därefter blir det ett par dagar i Orlando - ett besök på Disney World är obligatoriskt!


Sen skiljs vi från våra reskamrater (några grabbar som också ska tävla och den enes flickvän - min shoppingkompis) och jag och min älskling åker vidare till New York City där vi spenderar en vecka innan hemfärd.


Åååå jag längtar, ska bli sååå kul!!!

Hoppas det går bra för er därute under dessa 3 veckor också! Datorn ska med på resan så jag kommer nog läsa lite och blogga lite när jag har en slö stund efter en heldag på playan eller Guggenheim eller nåt =)

Ta hand om er!!!! Kram!

9 kommentarer:

  1. tack för dina peppande kommentarer-de värmer :)
    och du, hur nice ser inte dessa bilder ut?
    Vem har tid att tänka på vikten om man skulle ut på sånt äventyr!;)
    även om du inte äter rätt så tränar du ju riktigt bra, så det kan nog väga upp ätandet. vad man kan göra åt det jäkliga sötsuget vet jag inte...
    Men samtidigt så är vi ju medvetna och det är bara att kämpa på och fortsätta tacklas;)
    Men när du är på semester, så använd ditt må bra konto då istället :)
    Ha en fantastisk resa och hälsa att på Disney åt mig! =)
    **kram**

    SvaraRadera
  2. åh vad fantastiskt det låter! ljuvligt! hoppas det blir underbart nu! släpp allt vad måsten hit och dit heter. röra på dig kommer du ju utan tvekan att göra om du ska shoppa så mycket ;) kram

    SvaraRadera
  3. Låter som att du kommer att få en toppensemester! :D Om du tror att jag får plats i din resväska så hojta till så kommer jag på direkten. ;)

    SvaraRadera
  4. Åh, vad underbart det låter! Hoppas verkligen ni får en kanonfin resa.

    SvaraRadera
  5. Hoppas ni får världens bästa resa! Kommer sakna dig!

    SvaraRadera
  6. Åh! Trevlig resan vännen!
    Kommer sakna dej när du inte kommer ha lika mycket tid för bloggande!
    Var rädda om er och ha det så himla ROLIGT!!!!!!!!!!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Men gode gud vad underbart! =) Jag skulle önska att det var jag som skulle dit. Hoppas och tror att ni kommer att ha det aldeles juvligt. Njut

    SvaraRadera
  8. Kan vi inte bara få ett livstecken från dej!
    Hoppas ni har det toppen vännen!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hittade in till dig via viktväktarbloggar.
    Känner igen mig i en hel del du skriver.
    Har ständigt kämpat med mina 10 kg som jag vill ha bort.
    Dom hoppade på mig när jag bodde i
    London 2004-2005.
    Faller för frestelser men nu sen två veckor sköter jag mig helt ok och ser minus på vågen :)

    Hoppas ni har en härlig resa!

    Kram från Mariah i Edsbyn.
    geijer@hotmail.com

    SvaraRadera