20 oktober 2009

låg

Ja vad brukar det bero på när man är frånvarande härifrån...? Att det går dåligt? You bet.

Men just nu är det inte mitt största bekymmer just nu. Jag känner mig så förbannat låg, kan inte säga vad det beror på eller vad jag ska göra åt det, bara att det finns ett moln över mig som gör att jag är ledsen, deppig, irriterad, less och som gör att tårarna bränner bakom ögonlocken hela tiden. Jag grubblar över så mycket runtomkring mig men kommer inte fram till något. Jag trodde det var pms när det började för 4 veckor sedan, men det vill lixom inte släppa greppet om mig...

Jag självmedicinerar med mat, vilket gör att jag mår ännu sämre. Jag måste sluta med det, genast. I 4 dagar har jag ätit allt och lite till och jag ser gravid ut, uppsvälld och illamående - men äter ändå. Jag bestämmer mig NU för att det måste sluta. Jag har inte vägt mig och tänker inte göra det heller. Jag måste bara, för mitt måendes skull, bryta cirkeln innan kossan brakar genom isen. Så att säga.

Förlåt för att jag är allt annat än pepp och hoppas jag inte smittar er med mitt depp. Jag hoppas det vänder snart...

3 kommentarer:

  1. Men du! man måste inte vara pepp och glam hela tiden! Jag hoppas verkligen du hittar något för att bryta cirkeln så du börjar må bra el. åtminstone bättre igen. det värsta är nog ändå just det där at man vet att man gör "fel mot sig själv" men att man inte kan sluta. försök att se framåt och ta en dag itaget, koncentrera dig på de saker du känner att du gör bra för dagen/kvällen!
    Hoppas du orkar och kan vända det snart, kämpa på!

    SvaraRadera
  2. Ibland har man en depperiod! Hoppas det snart går över! Låt det vara o spekulera inte för mycket i vad det kan bero på.

    (Har du kollat förresten så det är just gravid du är?!)

    En annan sak vi viktkämpar är dåliga på är att faktiskt se vad vi presterat, man är så självkritisk hela tiden!
    Tänk när en person berättar för dej att hon eller han gått ner 5, 10, 15 kilo, visst blir du lite imonerad, visst ser du skillnad och tycker att personen varit jätteduktig! Se det hos dej själv oxå!!!
    Vi är så duktiga att se vad vi inte gjort, vad vi gör fel eller hur många kilo vi har kvar att ta bort!

    För ett år sen vägde du 10 kilo mer! Vet du hur mkt 0 kilo är?! Bär hem 10 liter mjölk får du känna!
    Eller bär omkring på min bebis som väger ca 9 kilo, med andra ord du har tagit bort en hel liten människa från din kropp! Du är enastående!

    Skickar dej en styrkekram o hoppas att det vänder snart!
    Kraaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  3. Det är naturligt att känna sig låg! Och ju mer man tänker på det desto värre blir det. Släpp taget om allt du inte måste, unna dig saker du tycker om, längta till resan!

    SvaraRadera