27 oktober 2009

Mår bättre!

Ja, jag mår mycket bättre. Förmodligen stor placeboeffekt av att ha börjat med Mia Törnbloms övningar och knep men desto större effekt av att jag bara bestämt mig för att må bra. Eller ja, det låter lite pretantiöst - om man bara kunde bestämma sig så hade ju världen varit enkel - men jag försöker i alla fall att
1 - vara tacksam för det jag har
2 - sluta slösa tid på att vara irriterad på människor och på saker jag inte kan påverka
3 - sluta tycka synd om mig själv och öva öva öva på att tycka om mig själv


Igår tränade jag dessutom! Jag tog jag mig iväg till step up-passet, mitt favoritpass på hela veckan och det var så himla roligt! Jag var typ helt död och genomsvettig men ville inte sluta. Underbara känsla! Ska träna idag och imorgon också.

Jag äter mycket mycket bättre (ja, sen igår morse då) men kanske fortfarande för mycket... Men det går bättre!

Och jag har nu börjat att på riktigt se fram emot resan!!! Vi åker om 5 dagar och min pack-ångest är enorm! 2 veckor i 26-31 grader och en vecka i 5-12 grader - HUR packar man!

4 kommentarer:

  1. Hej, jag är glad att du mår bättre! Jag tror faktiskt på det du säger när det gäller att bara bestämma sig för att må bra! Att man själv kontrollerar situationen liksom och inte bara blir ett "offer" för yttre omständigheter. Kämpa på!

    SvaraRadera
  2. Härligt att du mår bättre!
    Bra tänk, fortsätt så! Övning övning övning!!

    Jag läser oxå en bok om självkänsla! Kanske mer inriktad på barn. Den heter "Sluta jämföra dej med andra" Av Jana Söderberg. Oxå en helt okej bok men tänk om man hade lite mer tid att läsa bara...

    Kram

    SvaraRadera
  3. packa lätt så att du får plats för all shopping?;)
    och ang. att börja igår morse, nervärdera det inte -alla tar små steg i början.
    Härligt och läsa att du kämpar på (som vanligt)
    :)

    SvaraRadera
  4. härligt att du mår bättre nu :D

    ja, blir itne så mycket mat, förstår vekrligen inte. Men är itne hungrigare än så här. Tror dock det är lite mer kcal än vad jag räknar ut.

    kram

    SvaraRadera