05 oktober 2009

Känns bra!

Dag 1 på mitt (eller vårt!) lilla boot camp har gått riktigt bra och jag är peppad som tusan!

Jag ställde klockan och var uppe vid nio - började dagen med kaffe och skulle ut o promenera på förmiddagen men vännen V ville ut och gå vid 13 så jag sköt på det.

Jag hade bestämt mig för en no-carbs-dag (alltså jag räknar inte i mejeriprodukter etc, så när jag säger carbs menar jag bröd, ris, pasta etc) och skulle börja med ägg. Jag gillar äggröra och omelett men bara när andra tillagar det (ja, helt galet men när jag gör det smakar det skräp) och när det gäller kokta ägg är jag en äter-bara-vitan-tjej, tycker inte om hård gula men kan äta gulan på vändstekta ägg där gulan fortfarande är rinnig (jag vet, kräver inte alls så mycket haha!) Men kan jag lära mig dricka kaffe så kan jag lära mig äta kokta ägg! Så jag kokte 2 med hård vita men krämig gula och åt med lite flingsalt och ja, det är inte det godaste jag ätit men det smakade helt okej och jag var mätt i 4 timmar. Kanon!

Mellanmål innan step - yoghurt & hallon.

Är helnöjd med dagens motion också! Jag promenerade hem till V, sen gick vi en timme och sen gick jag hem också - totalt 2 timmar. Sen gick jag och handlade med omväg. Och sen körde jag step up nu ikväll dessutom! Det hade jag aldrig gjort (efter 2 timmars promenad var jag TRÖTT!) om det inte varit step, det orkade jag enbart för att det är kul =)

När jag kom hem gjorde jag lax och blomkålsmos och har nyss ätit lite kvällsgott i form av yoghurt, kesella och hallon. Mums!! En bra någorlunda kolhydratsfri dag =)

7 kommentarer:

  1. PEPPEPPEPPEPPEPP!
    Du är alltid så hurtig och ger järnet när du väl bestämt dig! Kan du inte smitta lite...? Imorgon kör vi vidare mot drömvikten! Sov gott!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig start! Jag bor i en småstad som är förortsförort till Göteborg :)

    SvaraRadera
  3. DUKTIG DU ÄR! Min vecka började helt okej med. Två kortare prommisar o en kortjogg, ok för att inte ha tränat på så länge. Maten ok. Men inte mer. Räknat kcal iaf och det var ok!

    SvaraRadera
  4. Vad duktiga ni alla är! :D HEJJA HEJJA!

    SvaraRadera
  5. Kämpa på! Önskar jag kunde äta yoghurt till mellanmål jag med, men kan tyvärr inte. Jag är laktosintolerant och laktosfri yoghurt smakar ju apa, även de smaksatta! haha

    SvaraRadera
  6. Vilken rivstart du gör! :D
    Allt prat om ägg dock gör ju att jag blir alldeles sugen på det ;)
    dag två, nu kör vi! :D

    SvaraRadera
  7. Du är så DUKTIG!!! :D

    Kör järnet imorgon också nu!!

    Kramiz!

    SvaraRadera