12 oktober 2009

Here we go, vecka två!

Nä det blev ingen räkmacka inatt, men 2½ kycklingfilé i nån smarrig sås som visst serverats till kvällsmat, helt ok tycker jag. Och lite annat småätande. Inte bra. Som vanligt efter helgen klev jag upp på vågen med lite fasa eftersom det ändå blivit lite mer mat och lite mer kolhydrater än i veckan - men den visade samma som i fredags = yey!

Idag hade jag en liten tanke om att kanske träna dubbla pass, mitt sinne är så inställt på träning och VILL bara trääääna! Men jag fick lyssna på kroppen idag. Trött efter helgen när jag vaknade och lite woosie ("snurrig").
Jag gick på stan med mamma o köpte present till syster(bonus)dottern som fyller 8 imorgon, susade hem och drog på mig träningskläderna, satte mig i soffan en liiiten stund när hjärtat kom hem från jobb och kände mig helt klubbad. Men jag kom iväg och ett körde ett svettigt step up pass iaf! Och när jag var där tänkte jag att om jag nu bara ska köra ett pass (inte så bara, jag vet) så kan jag ju lägga i en högre växel, så jag höjde brädan med ännu en kloss (33% högre alltså) och tjohooo vad pulsen fick jobba, härligt! Riktigt riktigt trött efteråt, precis som jag älskar!

Maten idag:
"frukost" (vid 13) - Kaffe & 2ägg - 4p
Innan träning - lite rester av thaimaten från igår - 5p
Middag - laxfilé med dinkel - 7p
Kvällsgott - äpple med kanel o lite glass - 3p

Summa - 19p


Jag har ju glömt att berätta att jobbet stegtävlar igen - kanoon! Innan har vi använt oss av Korpens STEG men det är helt värdelöst, mest för att ALL övrig motion ger 2700 steg, oavsett om det är yoga eller spinning. Kasst!! Så nu sålde jag in Tappa.se till chefen, vilket lyckades kanon, och det skiljde så lite i pengar mellan 2 och 6 månader så nu är vi medlemmar till MARS! För er som inte vet så kan man ju även regga all mat man äter - kcal in och steg ut och nå en balans där beroende på hur mkt man vill gå ner - perfekt för dem som främst fokuserar på steg. Men det bästa med sidan är att man får olika mängd steg för alla olika sorters aktiviteter och intensiteter! Jag har plockat på mig stegräknaren till vardags igen och det är alltid en jättebra morot!! Just nu ligger jag på 4e plats (av 15 hitills registrerade kollegor) med ca 16 000 steg per dag i snitt. Kollegan som leder har över 35 ooo per dag i snitt!!!! Jisses, det blir svårt att slå...

1 kommentar:

  1. Jag har varit inne på den sidan och snurrat ett par gånger, men plånnboken är en riktig tuffing;)
    16.000 i snitt, vad innebär det?
    Btw så älskar jag stegräknare speciellt om man har ett mål dessutom (som mitt idiotiska 10.000om dagen minst-för vad det kan ta tid och kraft!) :)
    Kanske ska gå in och kika på den sidan igen :)
    Hej och hå, nu kör vi vecka två! =)

    SvaraRadera