07 oktober 2009

Pump that bodystep

Nyss hemkommen från dubbla pass på gymmet. Aj löööv onsdagar för det är enda vardagen där är ett bodypump-pass kl 11 som man sen kan kombinera med ett valfritt lunchpass kl 12 (där är alltid minst 3-4 olika lunchpass). Jag brukar köra pumpen 11-12 o sen spinning 12-12:30 och sen core 12:30-13. Men eftersom jag har träningsvärk i magen sen core igår så testade jag för första gången ever Bodystep.


Jag fattar inte att jag inte testat innan, det är ju super! Jag har tänkt att det är way to basic och att jag därför skulle tycka det va trisst o tröttna (för step base och step 1 är så dööödstrisst, jag kör alltid step 2 eller 3) men det är ju ett helt annat upplägg, man kör en serie steg i en låt sen kommer nästa låt o då kör man helt andra steg i den låten. Och ja jäklar vad flåset fick jobba, kändes skitjobbigt (speciellt efter trötta bodypumpade lår!!) men superhärligt att ta ut sig helt - i stil med ett spinningpass fast mkt roligare!

Som om träningsdagen var över! haha - nänä, nu ska jag ut o promenera med en kompis! Here we go!

1 kommentar:

  1. jag som knappt vet hur jag ska ta mig ut i spåret på dagenspromenad/rörelse...DEt här med boot camp känns inte lika bra längre för jag är inte så sugen :S
    men SKA gå ut (snart)
    härligt att se att du verkligen tar i med hårdhandskarna!härlig kämpaanda! :D

    SvaraRadera