21 oktober 2009

Tack söta ni

för allt er pepp, tröst och stöd. Skönt att känna att jag inte är ensam om det här...

Jag känner mig lite bättre idag, inte riktigt lika ledsen men dock lika håglös, less och typ "uppgiven". Men det är nog resan som får mig att kunna se lite ljusare på framtiden...

Jag har laddat ner Mia Törnbloms "Självkänsla Nu!" på ljudbok o lyssnade på 3 kapitel när jag städade på extraknäcket idag. Visst, hon har ju en poäng men jag vet inte om det direkt kommer förändra mitt liv. Kanske lyssnar klart, kanske inte.

Dessvärre har jag ännu inte brutit cirkeln så kossan riskerar fortfarande att drämma genom isen =/ Big Time. Jag har ätit sen jag satt här på samma ställe o skrev sist och äter fortfarande. Mariekex just nu. Jag bakade igår, choklad & bananmuffins, och idag bakade jag morotsbullar som jag ätit flera stycken med massor med smör. Och allt det här är ju utöver rejäl frukost, lunch och middag. Såklart.

Imorgon tänker jag försöka släpa mig till bodystep kl 16:30. Jag hoppas att lite träning får mig att vilja skärpa mig lite mer för just nu är jag verkligen i ett jag-skiter-i-allt-mode. Och byxorna börjar spänna...

1 kommentar:

  1. sätt lås på skafferiet och kylskåpet! nej, skämtosido..Den värsta boven är ju tyvärr då det finns tillgängligt, då är det xtra svårt att stå emot när man hamnat där längst ner på stegen..
    Hitta något som motiverar dig lite extra, köp en tröja som är i mindre storlek eller skriv något som möter upp dig på kylen/skafferiet... eller göm sakerna, eller be någon annan att gömma det...Jag bad min sambo i min första viktväktarsväng att gömma godiset som blev kvar för mig..nu kan jag gömma det själv i burkar så det inte syns...
    Jag hejar på dig och viktigast är att du kommer upp från den här lågkänslan!
    *peppkram!*

    SvaraRadera