07 oktober 2009

Mätt!

Jag är proppmätt!! Och det är alltid detsamma som lite ångest. Man ska ju sluta innan det blir såhär. Ja, jag åt för mycket till middag. Men mina points är i chack ändå så egentligen borde jag lugna ner mig lite...

Frukost - kesella, yoghurt & hallon, 1 macka m lätt philadelphia, kaffe m minimjölk = 3p
"Lunch" - 2 kokta ägg, några hallon = 4p
mellanmål - kesella, yoghurt, hallon = 1p
Middag - Kålpudding enligt vv-recept = ca 9p
Efterrätt - äpplen & kanel med lättglass - 2,5p

Summan är 19,5 points - perfekt.

Lite mer kolhydrater idag ja. Jag åt en macka till frukost eftersom jag skulle träna i 2 timmar och inte ville tuppa av typ. Men annars lågt med kolhydraterna för resten! När jag kom hem från gymmet hann jag bara slänga i mig 2 ägg innan jag skulle ut och tjejsnack-promenera med tjejkompisen o hennes lille kille. Vi var ute i två timmar men tog en paus på lekplatsen så kanske 90 min promenix. När jag kom hem blev det lite mera hallongojs och sen lagade jag kålpudding enligt vv-recept.
Jag blev minsann inte klok på det! Enligt mina papper är 90g nötfärs 4,5 points men receptet (som bara hade nötfärs som points-ingrediens, annars bara grönsaker o kryddor) sa 400g nötfärs och 3,5 points per portion. Ni som vet - visst är de 90 grammen rå/otillagad mängd?? Kokboken är visserligen gammal men det trodde jag inte hade förändrats...

Jag räknade 4 per portion och tryckte i mig 2 portioner + låg.kcal-lingonsylt. Jaja, oavsett så blev det inge gott alls, blaskigt - kändes som köttfärssås blandat med kål. Men jag va såååå hungrig (inte så konstigt efter all den motionen!!) och hade lixom ingen botten. Ingen har väl blivit tjock av kål så strunt samma. Inte direkt nöjd efteråt (mätt men inte nöjd...) så därför blev det lite efterrätt också.

Nöjd med min motionsrika dag och känner mig fortfarande peppad! =)

1 kommentar:

  1. Du har så himla härlig inställning! kan du inte ge mig lite av den;)
    är lättglass gott? är den "billigare"pointsmässigt?
    då det gäller nötfärs frågan (enligt min v.v. bok är 90gr 3p om det är 10%fett och om det är 15%fett så är det 4,5p för 90gr) hoppas det var/är till någon hjälp? ;)

    SvaraRadera