10 oktober 2009

The friday

is not a fri-dag alls. Nu sitter jag på nattkneget, gick på idag efter 9 dagar ledigt (härifrån ja, men jag har ju 2 jobb till så tro inte jag slöar ;-) Sov länge idag & gick en 80 min lång powerwalk innan frukost. Sen promenerade jag till tågstationen (drygt 20 min i rask takt), tog mig t Lund o hämtade hem superduperfina sekretären - åååå så fin den är!!

Till middag lagade jag och älsklingen grekiska nötfärsbiffar med fetaost och persilja i, ugnsrostade potatis, rödbetor & morötter och tzatziki - mums!! Jag åt kanske en halv potatis totalt, ääääälskar rödbetor!!

Imorgon när jag vaknar ska jag direkt till städ-jobbet för att sen åka direkt till teaterjobbet, sen hem i 1½ timme innan jag ska tillbaka hit till natt-jobbet. *puh!* så ja, här bryter jag för första gången mina regler i Boot Camp men jag HINNER verkligen inte med nån promenad!! Man blir ganska svettig av städandet (anstränger jag mig för att det ska gå fort tar det 1½ timme och då flyger jag omkring som en dåre!) och så kan jag göra lite sit- och pushups i mina pauser på teatern, det får duga! Har ju varit duktig hela veckan så därför känns det ok.
Imorgon är det vägdag - så då väntas resultatet efter 1v boot camp (eftersom jag kommer gå i mål på en lördag). Kommer nog hinna skriva in det här först när jag anlänt till nattjobbet så ni får hållas tills dess ;-)

Idag ändrade jag mina mått i listan till höger. Senaste mätningen var i juni, när jag vägde som minst och jag har inte velat mäta mig sen dess för att inte behöva face-a sanningen och ändra till plus. Men nu vill jag ju samtidigt se hur min träning ger resultat och då måste jag ju veta utgångsläget - och ja, det var till och med en halv centimeter minus på nåt ställe, som mest en halv plus på nåt annat ställe men annars var mycket samma. Skönt. Nu ska det bara minskas!!

Dagens mat
Förmiddag - kaffe m mjölk - 0,5p
Efter promenad - 2 ägg, kesella, yoghurt & hallon - 5p
Middag - biffar totalt ca 100g nötkött 3,5 fetaost - 3p - potatis 1p - tzaziki 2p
Övrigt - Funlight, bubbelvatten, läkerol, Lite yoghurt 2%fett - 2p

Totalt 17p hitills. Så då finns det plats för ägg eller nåt litet i natt.

Hoppas ni har en skön fredagskväll!

1 kommentar:

  1. Jag tror verkligen att du vägt upp i veckansträning
    nu när du inte hinner träna*nickar*
    Det viktiga är väl att du inte ramlar dit på matfronten också för då kanske resultatet påverkas:)
    Vad spännande att du har vägning, jag är jättenyfiken på hur det har gått för dig (och för mig men jag har ju vägning på måndag)
    Ha en fin lördag och lycka till med vägningen! =)

    SvaraRadera