05 oktober 2009

BOOT CAMP!!

Jajamensan, nu är det hårda bud som gäller!

Gårdagen fortsatte lika illa som den började, dumlekolor på teatern och kanelbullar till "middag". Behöver jag nämna att jag slutade räkna dem efter hand? Katastrof!

Men idag är det måndag och vad passar bättre på en måndag än att börja om. Hahaha! Det är det enda jag gör. Jag har varit pms:ig hur länge som helst nu och jag bara väntar på mensen så att mitt överjävliga humör går över och sötsuget kan stillas - för det är inte att leka med...

Men tillbaka till rubriken...

Hej och välkomna till ijas bootcamp - en 4 veckor lång sockerfri resa fylld med träning, promenader, god men nyttig mat & gott humör! Under dessa 4 veckor gäller för den här tjejen följande;

- Någon form av rörelse varje dag, ok med "bara" promenad men nånting måste ske.
- Inte sova bort halva dagarna, ija - skärpning. Ställa klockan, ut och gå eller GÖRA nåt vettigt av varje dag, ledig eller inte, och inte sitta uppe halva nätterna när jag är ledig.
- Skära ner på kolhydraterna, men om de ska intas ska det vara fullkorn, i små mängder, helst i samband med träning och inte för sent på kvällen.
- Inte äta skräp, dvs verkligen försöka att undvika snabbmat, godis, glass, chips, choklad, kakor, bullar osv - men OM det ska ätas så ska det vara PLANERAT, ihoptjänat i points och inte skåpätas pga blodsockerfall/tristess/synd-om-mig-tjafs...
- Äta många små måltider, inte hoppa över - SKÄRPNING med stort S!!
- Räkna points noooooooga!
-INTE väga mig varje dag!! Helst 1 gång i veckan, men 2 och ibland till och med 3 är ok, men där går gränsen!

Okej - vad tror ni, fixar jag det här?

Jag har dessutom sån tur att de här underbara tjejerna hänger på! Sandra, Veronica, Li, Ida, Mini , Malin & Lisa (som inte lämnade nån bloggadress). Och nu har även Jenny (52kg) joinat oss! Hur NI lägga upp ERT Boot Camp?

Fina Ida skrev såhär;
NU KÖR VI! Tänk, på fyra veckor kan vi ju om vi verkligen lägger manken till, förlora fyra kilo. Fyra! Det är mycket!


Det är jättemycket!! Och jag VILL!! Så nu kör vi!!

Uppdatering; Ja vi kör igång idag!! Jag går i mål lördagen den siste oktober (eftersom jag åker tiiiidigt söndagen den 1e) men vill ni köra 4 hela veckor så gör det. Alla får köra sitt eget race med egna regler och egna mål men vi är alla på samma boot camp och peppar varandra i lerhögarna när vi kravlar under taggtråden!! =)

10 kommentarer:

  1. Hm, kanske inte är fröken positiv nu men jag tror man måste vara riktigt motiverad för att klara ditt boot camp. Tänker att om man gör en sån här sak så är det främst för att man inte är så bra på att hålla sig annars - varför ska det gå bättre med en massa hårda regler? Gör man någon miss känner man sig nog mest dum för att ha brytit en regel och inte klarat sitt boot camp. Äter man något dumt oplanerat vid något tillfälle så kan man ändå äta bra annars och gå ner i vikt. Fast du kanske har punkterna ovan mer som mål än som regler? Själv tänker jag att jag vet ju vad jag mår bra av och i stort hur jag bör äta osv. så det gäller att få in det som en livsstil och blir det onyttiga val här och där så är det inte hela världen. Ska i alla fall hålla tummarna för dig och de andra boot camp-tjejerna!

    SvaraRadera
  2. Jag hänger också på :) Om det inte är försent. Passar mig perfekt tidsmässigt.

    SvaraRadera
  3. Tyvärr passar det inte mig just nu. Har problem med halsen och kan inte röra mig som jag vill. Jag tänker i alla fall heja på dig för fullt :)

    Heja, heja!!!

    Kramiz!

    SvaraRadera
  4. OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOH! klickade mig in hit nu från Sandrasblogg!! jag vill vara med!!!! vill vill vill.....lätt att vi kommer klara 4 kilo om vi håller vad VI lovar OSS SJÄLVA!!! om man inte tror på sig själv så måste man få stöd från andra, och jag tror stenhårt på er allihopa. MEN SOM SAGT jag hänger på....ska bara se lite hur jag ska lägga upp det. börja det idag och fyra veckor fram eller? :D:D peppkram

    SvaraRadera
  5. skulle skriva en lång kommentar och i min blogg men jä**ar nu blev jag sporrad, så nu ska träningskläderna på och stavarna i varje hand -nu går jag på promenad!
    och det här, det kommer du greja! och OM du får en svacka, skriv av dig i bloggen och kämpa vidare!!!
    Det här kan du!!!
    4 veckor minus en dag redan!!! ;)

    SvaraRadera
  6. Nu har jag lagt upp mina mål på bloggen! Snodde din bild, hör av dig om du vill att jag tar bort den. Nu kör vi!

    SvaraRadera
  7. Din sida är sååååå cool och fin. Inspirerar verkligen.

    SvaraRadera
  8. Utvärdering fixad (http://punktbtilla.blogspot.com/2009/10/recension-mrl.html) Vart bor du någonstans?

    SvaraRadera
  9. Hej! Härligt att du känner dig på G nu! Jag hoppas inte på denna bootcamp ordentligt, men jag kommer naturligtvis att följa dig. kämpa på! Fyra kilo är mycket!
    Lotta

    SvaraRadera