14 oktober 2009

Numera bilägare!

Jag ber om ursäkt för min frånvaro igår, inte likt mig ;-)

Jag satt på häcken i 8 timmar igår - först 4 timmar på tåg norrut, närmare bestämt från Malmö till Skövde. Sen satt jag på häcken i vår nyinköpta bil i 4 timmar, drygt 40 mil, söderut igen! Är nu stolt ägare till en ny klarblå peugeot 307 HDi. Yey!!

Som tur var hann jag med en timmes powerwalk innan vi åkte upp - HERREGUD VAD KALLT DET ÄR!!!! Jag trodde jag skulle frysa till is och trilla sönder. Jag känner att jag kommer dra mig från promenaderna framöver, inte alls bra men jag HATAR att frysa! Nu skulle man haft en crosstrainer hemma...

Maten igår var ju katastrof. Om det är någon gång jag har NOLL karraktär så är det när jag reser - jag blir såååååå uttråkad och vill bara mumsa på nåt hela tiden.
Jag fixade pastasallad till oss som vi åt på tåget upp, jättegott! Dessutom bakade jag på förmiddagen focaccia (mums!!!! Ja, jag åt en hel del av det goda brödet) och chokladbiscotti (lite för hårda blev dom för min smak så jag åt inte så många).
På vägen hem åt vi på Max, jag åt en delifresh kycklingburgare och bönsallad, kändes ganska fräscht så det var väl ok. Men sen stannade vi o köpte choklad också... Så jag åt nästan 100g =/ INTE bra och INTE ok. Men jag satt där och mumsade och visste så mycket väl vad jag gjorde, men tristessen är min värsta bantningsfiende utan tvekan.

Var tvungen att väga mig idag, ta smällen lixom - det var inte total katastrof men såklart PLUS. Nu har jag druckit min lilla kaffe, ätit 2 ägg och ska bege mig iväg o träna 1h bodypump och 1h bodystep. Sen är det städjobb och sen nattjobb. Fullt schema även idag! Men jag funkar bäst under press =)

Vad ska ni göra idag?

8 kommentarer:

  1. Ja visst har det blivit kallt, funderar att strunta i promenaderna och hoppa in på gymmet och ta gåbandet istället. Vill bara säga att du motionerar och rör på dig så jag tror inte det är någon större skada skedd med ditt matintag. Sedan är det ju så här att en dag gör ingen skillnad utan det är i det stora hela som gör det.
    Du fixar detta ska du se! Grattis till bilen förresten och ha en bra dag.

    Angel

    SvaraRadera
  2. Nya tag! Tillsammans är vi starka! :)

    SvaraRadera
  3. Härligt med ny bil! Vi har oxå en klarblå peugeot 307, sen har vi en svart peugeot 107 oxå! Sköna bilar!

    Kämpa på idag du! En gång är ingen gång!

    SvaraRadera
  4. Roligt med bil! =)
    Det är svårt när man inte kan styra själv riktigt...Min största fälla brukar vara fredagsmyset och helgen...Eller när man jobbar,för då kan jag inte "kontrollera/styra" riktigt på samma sätt som hemma.
    Men det gäller att kämpa vidare nästa dag då istället =)

    SvaraRadera
  5. Åh, jag känner verkligen igen mig. Resdagar är de värsta matdagarna. Det brukar bli att jag svälter mig och sen går det åt pipan och då äter jag alldeles för mycket istället.
    IDag ska jag bara ta det lugnt. Har sovit till halv elva, ätit sen frukost, ska renskriva lite anteckningar och läsa lite sen blir det lite jobb ikväll. Det är en bra dag i dag helt enkelt :-) Kram och pepp

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Jag har dragit igång en träningsutmaning i min blogg. Välkommen att delta!

    SvaraRadera
  7. Om du varit dålig på att skriva så har jag varit dålig på att läsa och kommentera, ursäkta!!

    Du är ju superduktig med allt ditt tränande och den mesta maten blir ju trots allt nyttig.

    Borde nog också bli bättre på att uppdatera min blogg. Skärpning!!

    Kramiz!

    SvaraRadera
  8. tack så jätte mycket :D svävar på rosa moln idag!!

    grattis till den nya bilen :D

    SvaraRadera