04 oktober 2009

Inte idag. Men i kommande 4 veckor!

Orkar inte bry mig. Vägde mig igår, minus från fredagen men plus från förra fredagen så jag tänker ignorera vågjäkeln (inte vägt mig idag) fram till fredag och bara bestämma mig för att det inte räknas. Orkar inte räkna. Skiter i vilket. Har pms, är svullen som en kossa och allmänt överjävlig och tjurig. Grattis alla som får umgås med mig.

Igår började dagen jättebra med första träningspasset (step) sen förkylningen vilket kändes jättebra. Åt soppa och frukt under dagen men hann bli hungrig innan middagen så då åt jag av biscottisarna jag bakade i förrgår - nog nån för mycket också. Sen var vi ute och käkade med några vänner, jag åt vegetariskt - rotfruktsbiffar med kantarellsås och hasselbackspotatis. Jättegott och kolhydratladdat = Mätt som en smäck. Idag har jag ätit 2 frallor och druckit te. Ikväll vill pojkvännen baka kanelbullar och en dag om året får det väl vara okej. Jag sa att då får det vara vår middag så det kanske det blir.

För, ja...
Idag är det prick 4 veckor tills vi åker.
Och jag ska ha 4 nyktra veckor (max ett glas vin till maten som tex när vi är bortbjudna om 2 veckor). 4 godisfria veckor. 4 träningsproppade veckor. 4 bootcampveckor!

Igår när vi gick och la oss pratade pojkvännen om att han skulle börja ladda för tävlingen nu, alltså inte dricka något och träna mer och hårdare. Jag föreslog att vi även skulle ha 4 godisfria veckor (han märker själv att prestationen blir sämre när han äter skitmat) men det sa han att han nog inte skulle klara, speciellt på vardagseftermiddagen på jobb när blodsockret faller. Jag kom med förslag på vad han kan äta istället men han trodde inte att han skulle fixa det.

För första gången fick jag då honom att förstå att så lever jag varenda dag - i kampen mellan att vilja men inte "få" - medan han kan trycka i sig precis vad han känner för. Han insåg orättvisan vilket jag tycker är bra. Vi kompromissade över att han får äta sånt på jobb men hemma är det no no i 4 veckor nu. Ska utöver detta verkligen försöka skära ner på kolhydraterna framöver.

Alltså - 4 veckors boot camp med start imorgon!
Nån som hänger på?

7 kommentarer:

  1. JAG HÄNGER PÅ! Vinet och godiset är den största boven, så är vi fler som försöker så är det lättare. PEPP

    SvaraRadera
  2. Med tanke på hur mina senaste veckor sett ut så vill jag försöka hänga på! har två veckors INTENSIVT tentaplugg framför mig, och är ju fortfarande trött, men ska göra mitt bästa! Börjar äta järn imorgon så snart kanske jag är pigg! :) NU KÖR VI! Tänk på fyra veckor kan vi ju om vi verkligen lägger manken till, förlora fyra kilo. Fyra! Det är mycket!

    SvaraRadera
  3. Ja jag tror jag får ta och hänga på!
    Min helg har varit bra, men det innebär alltså inte bra mat o dryck-mässigt... Bidde spontanfest i fredags o bakismat igår och smörgås-tårta o tårta idag hos morfar som fyllde 77. Aj aj aj... Vågen står på två kilo plus! =( Skit!!!!

    SvaraRadera
  4. Ja efter ännu en fuskhelg så behöver jag verkligen en spark i...SÅ jag skriver upp mig jag också! Iaf på bootcamp delen och att köra järnet...men godiset vette tusan ifall jag kan signera mig på...jag låter den vara öppen, så jag halvsingerar mig då ;)
    Fyra veckor innan resan, hur härligt låter inte det?! :D

    SvaraRadera