02 juni 2009

Promenerar igen!

Ja hur går det nu då...?
Mja, maten går bra, om jag överskrider pointsen så är det bara med nån enstaka - men vågen är på plus från fredagen fortfarande, både igår och idag 77,9. Men nu jäklar ska jag vara überstrikt resten av veckan!!

Idag var jag ute på första powerwalken sen operationen, det kändes lite i benet första fem minuterna men sen blev det bra och jag kunde hålla vanliga tempot, blev ca 7km på 70 minuter i soooooolskenet! Det ska ju regna resten av veckan men jag ska dock försöka komma ut o promenera ändå - ville ju under 77 denna veckan!!

Ja, benet mår som sagt bättre och blåmärkena, som skiftar i gult o grönt nu, börjar blekna. Enda problemet är att jag nu efter operationen i två veckor ska ha en kompressionstrumpa som går upp på låret (ser ut som en stay-up fast 140 denier tjock) och den är skön att ha på för att allt hålls på plats och de områden på benet som är ömma "skyddas" lite. Men när det är VARMT vill man ju ha kjol på sig, men det går ju inte - jag vill ju inte ha hög strumpa på det andra benet i den här värmen så det blir en vanlig knästrumpa på vänsterbenet och sen 3/4-byxor eller långa = varmt, speciell när man powerwalkar i 25 grader!

Jag är lite bränd sen dagen på stranden igår, aj aj - men skönt med färg och så underbart att få ligga på stranden igen! Min gamla bikini trodde jag skulle räcka detta året också men BH:n är för stor (eg nederdelen också men det gör inte lika mkt, det är mest skönt att det inte sitter åt för då blir där inga valkar) så nu ska jag duscha, äta nåt litet och sen bege mig upp på stan - försöka svälja ångesten - peppa mig själv - och prova bikinis... Isch!

2 kommentarer:

  1. Två veckor är inte så länge, håll ut! =) Tänk på hur snygga dina ben blir sen! =)

    SvaraRadera
  2. Låter lite småjobbigt med strumpan, men tänk vad du får på köpet. Sketasnygga åderbråcksfria ben :-) Långa spiror har du ju dessutom! Du blir den nya Julia Roberts!

    Du var hur snyggt brun som helst när jag såg dig sist. Var det efter dagen på stranden måntro :-)

    kram

    SvaraRadera