25 juni 2009

Isch då...

Ja fy nu går det inge vidare... Jag har tyvärr hängt kvar i midsommarkränget och ligger fortfarande fett på plus. FETT på plus. Hade en kanondag i tisdags. Igår var DAGEN bra men på kvällen grillade vi i parken - kött, hemmagjord nypotatissallad och halloumi - och efter att vi käkat fanns mat kvar som alla satt och smååt av - inklusive jag. WAY för mycket! Jag KAN inte begränsa mig när jag har mat framför mig, det är ju så gott att sitta o småäta. Jag klarar av hungerkänslor och kan resonera innan jag konfronteras med maten - det innebär att jag får återgå till att bara precis ta med vad jag ska grilla, som två viktväktarkorvar eller liknande, och inte ett uns mer. Det går bara inte.

Idag har jag varit på GeKås i Ullared (galet, jag vet!) med mamma och syrran. Ok frukost (grovt bröd med philadelphia i bilen påväg upp), ok med en ost&skinkfralla som lunch, sen blev det lax, potatis o romsås innan vi körde hem - oxå ganska okej. Men sen... Trött o krängig = NOLL disciplin = mjukglass med nötkross, ett stort marabouchoklad delat på oss tre (jag åt mest - hur dumt är det?), 2 st singoalla lakrits och en av syrrans hembakade muffins. Suck!!
EN pytteliten sak som jag är ganska nöjd med idag är isf att jag inte köpte någonting onyttigt ALLS i Ullared - i de driver av billiga godsaker där finns och som lockade å så mycket. Så ett litet litet ynkligt "heja-mig" där.

Nu är jag FED UP på att ha gått upp i vikt igen - såhär kan det för F-N inte fortsätta!!! Det enda raka är att come clean inför er alla. Så okej, här kommer det;
Vägning innan midsommar = 74,9. När jag vägde mig i måndags låg jag 3,9kg plus = 78,8. Har varit nere på 76,4 men efter gårdagens grill och dagens kräng lär det vara uppe runt 77 igen imorgon när det är vägdag. Det SUUUUUUUGER när jag har varit nere o sett 4:an som andrasiffra. DET SUGER!!! Jag tänker nu ge mig själv morgondagen också - ska ha en helt perfekt dag!! - för att jämna ut lite, så det är lördagens vikt som kommer att bli veckans officiella. Sen ska jag jobba hela helgen och informerat sambon att nu jäklar är det ordning o reda igen!!!
Ja det känns fan inte långt ifrån det här... =(

4 kommentarer:

  1. Hejsan, ja du kan inte säga annat än att jag känner igen mig i det du säger. Jag har aldrig kunnat gå ner med varken viktväktarna eller GI dom funkar inte. Jag rekommenderar dig att gå över till LCHF istället. Det funkar för mig och jag har inte haft varken sötsug eller hunger vilket är helt underbart. Det är för att jag äter så lite kolhydrater och mycket fett och proteiner. FETT är bra det gör att du blir mätt längre och slipper sötsuget. Jag äter inget godis eller sött förutom det som är helt ok som mörkchoklad, nötter och en frukt om dagen

    Ha det gott livsnjutare med bloggen kost och motion

    SvaraRadera
  2. Måste lägga till att jag har lyckats att gå ner med viktväktarna men har inte kunnat hålla min viktnedgång pga hunger, jag blev aldrig mätt med viktväktarna. Jag har också kunnat gå ner med GI:s rivstart men så fort jag har gått över till de andra stegen så har jag gått upp i vikt igen. Det bästa med LCHF är att jag bli mätt och mättnadkänslan gör att jag inte känner något sötsug vilket i sin tur gör att jag inte stoppar i mig något sött och går upp i vikt.

    SvaraRadera
  3. hejsan

    guuud va vi e lika! ja har oxå sett "4an" o längtar tillbaka.. men hade en svullarhelg förra helgen.. så e säkert på 76 igen eller så.. >MEN får försöka tänka att jag har vägt 133,3 helt enkelt.. man förstör bara för sig själv ibland.. =( men vi får kämpa på!

    kolla min blogg om du vill =)
    www.metrobloggen.se/mijah

    ha en bra helg nu! =)

    mvh mia

    SvaraRadera
  4. Men va f..n! Hur fick du tag i det där fotot på mig!

    Du, efter Mallis så är jag uppe på 96,2 kg. Vägde 92,nånting när vi åkte. Så jag har HELT tappat sugen och äter som aldrig förr.

    Är så grymt impad av dig som trots små nedslag bara kämpar på ohc fortsätter gå ner! Du är f..n helt jä..la grym!

    KRAM

    SvaraRadera