10 juni 2009

Appetizer

Idag visade vågen en ny all time low - 75,0 !! Jag ville nästan hjula runt vågen!

Det händer grejer nu! Hur kan det komma sig? Förra veckan när jag var på stranden insåg jag att min "strand-ångest" inte var ett dugg mindre detta året, trots 10kg mindre flebb på kroppen - och jag blev lite förbannad på mig själv! Jag har haft hela jäkla vintern på mig men har oftast förstört veckornas goda resultat med frosseri på helgen, så jäkla dumt!! Så då bara bestämde jag mig för att ge det ALLT jag har under några veckor så att jag kan se lite resultat och på det viset få ny energi till att en gång för alla bli av med de där extra kilona och trivas bättre i mitt eget skal.

HUR? Jag räknar points i huvudet och kommer inte över mina 20. Jag äter mindre portioner och tar bara EN (inget "lite till för att det är gott"). Äter mer frukt, grönsaker, dricker vatten och grönt te och promenerar mera. Dessutom tillåter jag mig att vara hungrig ibland, man MÅSTE inte fylla på direkt, jag överlever en stund till. Ja, okej - ärligt talat så äter nog för lite ibland (igår både kakor och muffins dock...). Men jag DÖR inte av det!

Jämför med VLCD (very low calorie diet) - t.ex. Naturdiet där man kommer upp i 500kcal om dagen om man kör strikt - och det är ingen fara under ett tag, om man inte gör det resten av livet - vilket jag ju inte tänker göra. Magsäcken har definitivt krymt och både sötsuget och aptiten också, verkar det som! Jag kan känna mig lite hungrig men jag är lixom inte sugen på något, öppnar kylen men nä, där var inget gott alls. Lite som när jag käkade LCHF, då var jag inte heller sugen utan kunde käka 2 ggr om dagen bara och var helt nöjd med det.

Oavsett, not to worry - jag ÄLSKAR att se resultaten, känna det i kläderna, höra kommentarerna - men jag svälter mig inte och jag kommer inte att köra på med den här hitler-dieten så länge till. Det är ju trots allt sommar =)

Idag är pinup girls min inspiration - naturligt kurviga, gramorösa och vackra!

1 kommentar: