31 maj 2009

Sommar & Sol!

Det kunde väl varit en bättre lördag rent matmässigt, men jag tror ändå att jag har ett annat tänk nu - jag stoppar inte i mig allt jag kommer över för att det är lördag, jag unnar mig lite mer än på vardagarna bara... Frukosten stod jag mig på till kvällen, då träffade vi vänner på stan, käkade underbart goda tapas och drack två glas rosévin. Och tapas är väl inte känt för att vara fettsnålt direkt - så visst överskreds pointsen. Men som sagt, inte fritt flöde utan åt mig mätt och njööööt så gott det var! Sen var vi på bio - pojkvännen handlade godis och jag åt kanske 5-6 bitar, vilket ju också är en hel del points men om jag inte haft tänket hade jag ju ätit tills det var slut. Vågen på plus i morse, inte oväntat, men idag har varit en bra matdag så jag är redan på banan igen. Nu ikväll pillades det räkor och åt laxröra, avokado, ruccola och pinjenötter (även här mkt points men det är lite här jag kör mer GI-tänk och låter mig äta nyttiga fetter som just avokado, lax o nötter utan att bry mig om pointsmängden)

Sommaren är här och det är helt underbart! Idag promenerade pojkvännen och jag runt Svaneholms slott och sen hade vi vår premiärdag på stranden, eller eftermiddag bara (och tur var väl det för jag har ordentliga märken efter bikinin redan!). Hade det inte varit för att jag är lite rädd om nyopererade benet hade jag definitivt premiärbadat också! Där är ju inga sår direkt, mest en massa blåmärken och små knappnålsstora "sårskorpor" där de "virknålat" ut ådrorna (lääääskigt - tur jag sov!) - men oavsett tänkte jag att det var bäst att vänta nån dag till innan det badas.

Ja, sen är ju STRAND = BIKINIÅNGEST!! Inte fan kände jag mig ett dugg smalare och inte heller fick jag ett uns mindre ångest nu än förra sommaren då jag var ca 8kg tyngre. Jäkla skit. Men men, det är väl bara att kämpa vidare då I guess, inte lönt att gnälla... Benet känns ju när jag är ute och går så löpning är uteslutet och powerwalks får jag nog vänta lite till med. Men jag ska försöka komma ut och promenera vanligt lite ändå... Egentligen skulle jag vilja bo på en spinningcykel en vecka och bara bränna bränna bränna!

Enough about me - hur har er helg varit??

2 kommentarer:

  1. mycket soft läsning i solen, och ett ihärdigt kämpande med att motstå frestelsen att köpa glass! bikiniångesten är bara att lägga på hyllan där den hör hemma, det har jag gjort. jag orkar inte hålla på att bry mig om saker som förmodligen ingen annan utom jag ser.

    SvaraRadera
  2. Hm inte särskilt bra mat och träningsmässigt :/ Brände mig i solen och nu svider det..
    Fy!

    SvaraRadera