28 juni 2009

Förkyld försenad vägdag (76,0) & älsklingens frukost på sängen

Jahapp, lördagens vikt var 76,0 vilket innebär +1,1 denna veckan pga midsommars fem dagar långa "endulging in the sweeeeeeet life". Det känns ok (speciellt med tanke på att jag låg 3,9 plus i måndags!) men jag har lite varannan dags-syndromet nu sen jag kom hem, en bra dag som följs av en kass.

Igår åt jag o pojkvännen brunchtallrik på ett fik i närheten - bättre än buffé och helt okej men ändå inte riktigt hundra procent. Juice, te, olika bröd, brie, yoghurt m honung o nötter, frukt, äggröra, vita bönor - ja, den avslutande pannkakan med nutella... Dagen följde med jordgubbar, keso & avokadoknäcke - och ja, ett gäng bitar smågodis på det. 76,2 idag. Aj aj.

Dagen idag började med frukost på sängen av älsklingen - massor med blandad frukt och keso (han är så snäll... jag beklagar mig över min dåliga karraktär och han frestar mig inte utan serverar härligaste frukosten ever! Bild kommer sen!) och nu har jag nyss kommit hem från 1h och 15 min promenad, gick inte så fort för förkylningen sitter fortfarande i luftrören (jag hostar mig igenom varenda natt - stackars mig...) men jag är supernöjd att jag iaf tog mig ut och rörde på mig.

Nu ska jag gå och handla hjortkorv - inte det nyttigaste som finns men jag ska bara äta två med två grova bröd sen är det stopp - sen bär det av ner till parken med den portabla grillen och 2½ timmes njutning innan jobbet väntar igen...
Hoppas ni har det ljuvligt i söndagssolen!!

1 kommentar:

  1. Hej! :) Ja jag har lärt mig allt själv, med lite hjälp av mamma. Men det finns riktigt bra sidor på internet som tipsar om hur man använder de olika inställningarna och så. Jättekul att exprementera lite ;D
    Kramar!

    SvaraRadera