13 juni 2009

Släkten, tristessen & godiset...

Igår var jag ju på kusins student och avverkade det obligatoriska släktträffandet. Vi kan väl säga som så, mina släktingar är inga favoriter, som man brukar säga - man väljer ju inte släkten... Några av dom är helt okej men majoriteten är ju ingen jag valt att umgås med frivilligt. Förmodligen för att vi är så olika, har så olika liv och värderingar och... alkoholvanor... Vi är en STOR släkt (och det är bara på ena förälderns sida) så huset var ju fullt igår. Jag gjorde den obligatoriska rundvandringen bland alla och frågade ut dom om jobb/bostad/kärlek/barn typ och flyttade sedan till nästa (eftersom ingen av dem bryr sig nåt särskilt om att ställa samma frågor till mig...). Dessvärre var jag ständigt uttråkad under hela kvällen - och vad gör den här när hon är uttråkad? (Och det står en stor skål godis precis framför henne!?) Joooo - hon ÄTER GODIS!!! Hela kvällen. Säkerligen tre hekto. I ren tristess. FAN! Höll mig till en portion av maten. Nöjd och glad. Men sen kom tristessen - och godiset dukades fram ungefär samtidigt = plus på vågen i morse.

Nyss kommit hem från supersmarrig frukost på Systrar & Bröders härliga frukostbuffé med V o hennes lilla dotter, som inte är så liten längre men hur härlig som helst. Blev en massa bröd o bullar med getost o honung, brie, nutella o annat gött. Njöt i fulla drag o är proppmätt nu, och lär definitivt stå mig till kvällen. På vägen hem köpte jag svenska jordgubbar i en liten jordgubbsformad bod som jag och L ska njuta av ikväll - och ja, i eftermiddag ska jag nog med L ut och promenera i skogen (med förhoppning om att det blåser mindre där - i stan blåser det 17m/sek!!). Men först ska jag ta en nap i sköna soffan, var ju uppe med tuppen (ja, typ - halv nio en lördag är supertidigt för den här!)
Ha en dunderskön lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar