23 juni 2009

Förkyld!!

Igår förstördes min braiga "tillbaka i bantartagen"-dag lite eftersom jag var ute o käkade med goda vänner på kvällen - men som det brukar heta så kan man ju inte sluta leva... Bara för att man gått upp x kilo under midsommar, är überfläskig och mår skit och vill bli av med dom kilona jäääääkligt snabbt! Hrm...? Det blev iaf spagetti o köttbullar i tomatsås a la Lady & Luffsen (såååå gott!) Jag hoppade ju över vinet (fått så det räckte under 5 dagar i Småland - jisses...) men smakade på osten som togs in istället för dessert.


Nä vi satt där på en supermysig innergårds-uteservering börjad jag känna att det gjorde ont i halsen. Och jodå, när jag vaknade i morse var jag bombförkyld! Ja, det är väl bara att erkänna att midsommar gjorde sitt med den här kroppen - lite regnblöt, lite frys pga kallt i gammalt hus, lite bart klädd utomhus när vinet inbillade mig att det var sååå varmt ute! Alltså ingen powerwalk igår o idag, kanske imorgon (utan riktigt lika mycket power som annars). Har dock gått på stan o shoppat en vår jacka o två koftor på rea - yey! =) Och köpte med blommor hem också. Jag älskar att ha färska blommor hemma. Har iaf varit superduktig med maten idag o hoppas på ännu lite mindre vikt i morse. Annars finns en risk att vågen åker all världens väg...

På tal om nåt HELT annat så har jag hittat mitt drömhus i en grannkommun och har lust att bli 3 700 000 kronor fattigare typ igår!! Varför är man inte gjord av pengar? Å jag vill jag vill jag vill! Kan leva på luft (blir ju smal då!) om jag bara hade fått bo där... (Ja det är ju inte det på bilden men det känns ungefär lika osannolikt...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar