09 juni 2009

Fett gör ont!

Som väntat var vågen på plus i morse efter tapas och rosévin med tjejerna igår, inte kul att se men som sagt väntat. Tänker va duktig nu resten av veckan i alla fall!

Tapas är ju underbart gott - jag åt en spansk potatisgratäng med bacon i och en parmesanbakad kycklingfilé med risotto. Små små portioner men OJ så fettigt!! Ja, det visste jag ju när jag beställde det - ost och grädde i gratängen och mera ost i den andra - men jag insåg inte hur ont jag skulle få i magen efteråt! Jag blev inte proppmätt (som ju nog var orsaken i måndags) eller så men magen var spänd och sved, gjorde riktigt ont. Så det blev bara ett glas rosé, sen cola light o vatten för resten. Men eftersom jag äter så pass bra och lite nuförtiden reagerar magen direkt!

En positiv sak är att folk börjar kommentera viktminskningen nu - jag ser ju det själv och har gjort ett tag (iaf känns i kläderna) men har bara nyligen börjat få kommentarer för det, och det är ju alltid kul att kunna svara "ja, jag är 12 kilo lättare än i november". Igår var vi 8 tjejer och flera av dem noterade det, en av dem sa "men såhär smal har du inte varit på jättelänge väl?" och nä, det har hon rätt i - 5 år sen to be exakt.

Syrran kör dock på med sitt tråkiga "nu är du ju smal, nu räcker det, nu behöver du inte gå ner mer"- och jag HATAR att behöva försvara att jag vill gå ner lite till, skylla på att kläderna ska sitta bättre osv (vilket jag ju vill att dom ska! men det är inte bara därför jag vill gå ner lite till) Det är väl upp till mig! Hon har alltid varit smalare än mig och det gör mig ännu mer förbannad. Jaja, hon kan ju tjata o vara negativ, jag gör ändå som jag vill.

Skulle salladslunchat med en kompis idag men hon hade lite för kul igår och mådde inte så bra idag (inte sant, V ;-) så det blev inställt. Nu ligger jag här o jäser o funderar på en långpromenad. Det har ju slunkit ner de sista 4 kakorna...

3 kommentarer:

  1. Retar mig också som fan på att folk ska lägga sig i. Har i synnerhet en kompis som tycker att det räcker, men jag har ju varit tjock hela mitt liv, kan jag inte få vara smal som omväxling?

    SvaraRadera
  2. Imorgon förväntar jag mig dina exakta siffor då det är min vägdag o jag "tävlar" ju med dej som sagt... ;)

    Håller med om att det är trist med dessa negativa kommentarer! Men men...

    Kram o var rädd om magen!

    SvaraRadera
  3. Grattis till att du fått se 5:an!! =) Sånt är alltid roligt!

    Tråkigt att din syster säger så. Jag vet hur det känns. Förra viktresan haglade de orden tyckte jag och man blir så förbannad att man hela tiden ska försvara sig. Men när man går upp i vikt är det minsann ingen som försöker sätta stopp!?
    kram på dig och hoppas du hade trevligt igår.

    SvaraRadera