29 juni 2009

Farliga bantningspiller

Läste på Aftonbladet att det receptfria bantningspillret Alli sålt som smör i solsken, närmare bestämt 17 800 förpackningar - och oron är hög för att det missbrukas. Det tvekar jag inte en sekund på! Jag har snubblat över många bloggar här inne där unga tjejer visar på riktigt svåra störningar i förhållandet till mat och det är emellanåt riktigt obehagligt att läsa. I reklamen står det att det är för vuxna med BMI på 28 eller över men sånt kontrolleras ju knappast på apoteket - det får man på köpet när en sån produkt blir receptfritt. Jag erkänner att jag hållt i paketet, nyfikenheten i mig behövde stillas och latmasken i mig lockas av genvägar till den perfeka kroppen. Men - jag satte ner paketet igen. Snåljåpen inom mig kom fram och sa att nähä du, inga flera sånna genvägar! Nyttig mat och motion får det blir framöver. Nog med genvägar nu...

2 kommentarer:

  1. Jag har till och med läst en artikel om en kvinna som fick ansiktet deformerat av biverkningar

    SvaraRadera