27 maj 2009

Det går lite bättre...

Har ju inte vägt mig - inte så lönt när mitt mumifierade ben nog väger åtta kilo - men jag är inne i ett bra flyt nu, har hållt mig till pointsen 3 dar i sträck, trots att jag jobbat i natt och pointsen skulle räcka länge.
Min nya favorit frukost/mellis är Dinkelmannagrynsgröt som jag äntligen hittade på Ica Maxi - jag är barnsligt förtjust i mannagrynsgröt och i dinkelvarianten är där väldigt mycket mer fiber än i den vanliga (som typ är fiberfri) plus att den är lika god! 3½ points i en portion gröt gjord på lättmjölk och till det lite lättsockrad jordgubbssylt, sen är jag nöjd. Barnsligt nöjd!

1 kommentar:

  1. Verkligen en kanongod frukost! :) Kan också tipsa om Önos lågkalorisylt. Ganska dyr för en liten burk men innehåller enbart 40 kalorier per 100 gram. Icas innehåller betydligt mer har jag för mig.

    SvaraRadera