24 maj 2009

Det går inge bra nu...

eller jo - NU går det bra. Idag alltså. Men fredag och lördag var katastrof - mammas och syrrans kalas i fredags innebar inte "smaka en liten bit smörgåstårta" som planerat utan det blev hungrigt två normala bitar och sen hade mamma gjort viktväktarcheesecake (supersmarrig) som det ju också blev en bit... och sen en liten till. Därefter godis, chips och choklad. Lite vin på det också. Jäääääättebra. Igår stod syrran o jag på loppis mellan 6-14 och vad hade vi att äta? Bröd - och rester från smörgåstårtan. Kanon! Jag var sjukt trött igår på kvällen, kände mig nästan bakis. Och vad händer då? 2 mjuka tacos, choklad o chips o dippa.

Ovanligt va!? Samma gamla jäkla historia = kämpar under veckorna, förstör under helgen och sen i veckan jobba bort helgens synder för att hamna på +/- 0 som bäst. THE STORY OF MY LIFE!

Jag höll mig under 78 hela veckan, skriver in torsdagens vikt på 77,6 som veckans vikt (dvs +0,2) och som jag skrev innan så känns det ändå helt okej, för under veckan åt jag normala måltider, rörde mycket på mig och låg stabilt under 78 - till skillnad från veckan innan då jag knappt åt nåt o preciiiiis kom under 78 dan innan vägdag. Idag viade vågen 79,8 men jag är proppad av godsaker och sjukt svullen av vätska så förmodligen som vanligt ett kilo mindre imorgon och sen - ja, då får jag kämpa resten av veckan om jag ska hamna på minus. Skit också.

Okej, nu måste det bli ändring på det här. Det säger jag ju varenda jäkla söndag/måndag. Suck!! Men nu måste det verkligen verkligen ske nån förändring! Imorgon ska jag operera bort åderbråcken - det har redan gått en månad sedan jag bokade in tiden och imorgon är det dags. Det innebär att jag förmodligen inte kommer att kunna röra på mig som jag vill den närmaste tiden. Och för att jag då inte ska svälla som en ballong MÅSTE det blir ändring!!

MIDSOMMARUTMANINGEN!!
Från och med idag och fram till MIDSOMMARAFTON ska jag inte överskrida mina points en enda gång!
~
Ska jag göra det så ska jag ha tjänat in träningspoints och/eller ha sparat points i FÖRVÄG - och inte sota för det i efterhand! Jag VET att jag kan klara det och nu jäklar ska jag visa mig själv att jag kan också! Jag ska bli bättre på att fylla i mina points varje gång jag stoppar något i munnen! Jag har inget festligt eller "utmanande" inplanerat innan midsommar och även om det dyker upp nåt så ska jag klara det, JAG SKA!!

Nu är det f-n skärpning - snart ska du i bikinin!!

4 kommentarer:

  1. Känner igen det där med att få kämpa bort helgens synder. Tyckte det var så orättvist med kompisar som kunde frossa när som helst utan att lägga på sig. Men sen kom jag till en punkt då jag släppte den känslan, vet inte riktigt orsaken, och insåg att ätardag inte behöver vara frossardag. Utan lördag får jag äta något, precis vad jag vill men inte hälla i mig. Tror vändningen kan vara att jag började äta frukost ordentligt och att jag även på helgerna sköter mina matrutiner. DÅ blir jag inte sådär sjukt sugen utan blir nöjd med det jag tänkt från början. Men ibland halkar man dit igen men det känns bra mkt bättre nu.
    Ge inte upp utan go for it!

    SvaraRadera
  2. p.s du är inte överviktig om man titta på bmi, utan en helt normal tjej. Prova på att forma kroppen på gymmet istället.

    SvaraRadera
  3. Välkommen till BU-gänget och lycka till!

    SvaraRadera