21 maj 2009

LURAD!

Igår tvingade jag pojkvännen visa mig innerspåret i parken (där jag brukar springa yttervarvet) - som ska vara 2880 meter. Sen, idag då, testade jag ännu en ny strategi - åt frukost innan jag gick och la mig (efter nattjobbet) klockan 8 på morgonen, sov till 13:30, åt en banan och gav mig ut efter en halvtimme. Första varvet kändes bra men tog hela 20 minuter... Andra varvet kändes PESTJOBBIGT och tog också 20 minuter. Alltså 5,6km på 40 minuter!! SKIT!

ALLTSÅ - antingen har jag lurat mig själv och trott att jag sprungit 5km (mätt på FunBeat) när jag eg bara sprungit typ 4 då - eller så är rundan jag sprang idag längre. Förmodligen inte. Så ja, jag har väl lurat mig själv. Det underliga är att stegräknaren visade MINST 6km (landade på 7km men jag hade lite steg sen innan) och den steglängden mätte jag ut när jag promenerade 1km i Skrylle (utmarkerad sträcka) - fick då fram 88cm/steg men har skrivit in 85cm i stegräknaren för att ha marginal. Man tar ju dessutom längre steg när man springer än när man går. SÅ jag fattar ingenting... Oavsett så kände jag mig inte så lite (dvs så in i helvete!!) misslyckad när jag insåg detta och hade god lust att slänga löpardojjorna på grillen ikväll. Fan! Den lilla löparglädje jag eventuellt hade kvar kan jag säga försvann som en vind idag. Adjö. FAN!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar