06 maj 2009

Mumbu jumbo and the what now?

Jäkla våg, ville dänga den i väggen imorse när den visade samma som igår - 78,8.
Ja - jag veeet att jag har bråttom o verkligen NADA tålamod men jag vill ju att det här överflödet ska rinna bort så jag kan gå NER nån gång och inte bara hela tiden jobba för att bli av med helgens synder. Det är ju därför jag inte gått ner de senaste veckorna, för att jag slarvar på helgen o sedan får lida för det resten av veckan, slita som ett djur för att bli av med det jag lagt på mig - för att sen hamna på samma vikt som veckan innan och därefter pajja det för att sen kommer en ny helg, och så var det samma veva igen...

Kommande helg lär inte bli enklare. Får besök av en kompis från London fred-månd vilket innebär ett ständigt rosé-flöde, en hel del måltider ute och säkerligen flera bakisdagar (min absolut värsta fälla!) Kommer bli en gigantisk utmaning att inte svulla & svälla...

Löpningen idag gick åt skogen - batteriet i mp3-spelaren la av efter 5 minuter. Att jag inte vände och promenerade hem är en bedrift. Jag sprang hem. Nonstop. Så jag gjorde en ganska bra tid på 3,5km-rundan men suuuuck och stööööön vad tråkigt det är att springa utan musik!

När jag kom hem blev det HEMMATRÄNING för hela slanten.
Först tränade jag lite stabilitetsträning för ryggen och sen testade jag Turbo Jam Cardio Party (kolla länken =YouTube) som Ella tipsat mig om. Det är 40 minuter konditionsträning med en massa boxande och sparkande. Ja, jag blev både svettig och flåsig men jag tyckte tyvärr inte att det var så kul... Det där med att skuggboxas är inte riktigt min grej (hade jättesvårt att hålla mig för garv när jag testad BodyCombat en gång, kände mig urfånig). Jag kanske gör det igen som komplement eller så försöker jag hitta en annan variant, det är ju ett imperium av träningsvideos med olika inriktningar...



Däremot vill jag tipsa tillbaka om nåt som heter Zumba Cardio Fitness - (kolla länken =YouTube) det är också konditionsträning men till latinamerikanska rytmer med inslag av salsa, samba och en massa andra danser jag inte minns namnet på. Det är lite svårt att hänga med emellanåt men jisses vad kul! Jag känner mig som Shakira hahaha - tur ingen ser mig!!


Det har förresten kommit några fler förfrågningar om att vara med och tävla - men jag satte stop i söndags, annars blir det förmycket meck. Men kör vi på ännu en gång är ni såklart välkomna!

4 kommentarer:

  1. Fraktkostnaden varierar beroende på hur mycket man köper. Jag landade på 45 dollar.. Får återkomma med vad tullen kostade :)

    SvaraRadera
  2. Turbo jam videon ska jag definitivt prova någon gång :) Jag tycker verkligen att Bodycombat är helkul men jag har tränat mycket kampsport.

    Vågen vänder ska du se, ha bara lite tålamod.

    SvaraRadera
  3. tack så jätte mycket för tipsen! jag ska nog gå med via nätet och prova på det, verkar ju fungera för de som följer det :)
    tack för att du tog dig tid och besvarade mina frågor. lycka till med din viktminskning, jag kommer följa den! tycker det är mycket inspirerande med människor som kämpar och lyckas! det peppar en att själv försöka! kram

    SvaraRadera
  4. Huga.. kämpar också med vikten. Kom ner i 69 kg i vintras, men tror du inte jag sumpade det då? Trodde jag kunde göra vad jag vill utan att gå upp i vikt, och nu sitter man här på 78 kg... suck..

    SvaraRadera