14 maj 2009

Ljuuuva 77 =)

Snäll våg visade 77,9 imorse =)

Har nyss varit ute o sprungit mina 5km och det gick rakt åt skogen... Gick ut för hårt sist så nu tog jag det väldigt lugnt i början - men fick HÅLL!! Som typ spred sig från sidan till magen/livmoder-området. Jennie, som är en makalös löperska, skrev att när hon var gravid fick hon ont i livmodern när hon sprang - men mensen har ju just passerat så det kan det ju inte vara. I alla fall drygt! Ja, och som om inte det räckte så tog energin slut halvvägs in i passet, blev nästan svimfärdig och sista kilometerna gick jag mer än sprang. Tog 34 minuter idag - sämsta på mååånader!!

Jag tror det beror på ett ganska stort kcal-underskott de senaste dagarna + att jag igår powerwalkade 1½ mil - först 7km ut till mamma o pappa (mamma fyllde år o bjöd på dajmtårta som jag tog en miiiini-bit av) och sen 8km hem till pojkvännens lya (som vi städade ur och tömde eftersom den ska hyras ut i 2a hand fr.o.m idag) och där sprang jag dessutom en massa i trappor med flyttkartonger osv. 18 000 steg igår alltså.
Så det - i kombination med en kost bestående av gröt på morgonen och sen kyckling o grönsaker för resten - är kanske inte så konstigt att löpningen går åt skogen. Nuförtiden går det oftare åt skogen än det går bra, vilket ju gör mig jättetjurig =( Men jag tänker köra låg-kcal låg-kolhydrat ett tag till - för vågen gillar mig ju, även om det bara rör sig om enstaka hekton, och jag behöver lite våg-medgång nu!

7 kommentarer:

  1. Man ska ju köra försiktigt i rivstarten! Ta det försiktigt så det inte blir nåt tok. ;D

    Träna lite mindre nu, vi ska ju in i nystart efter nästa vecka väl?

    SvaraRadera
  2. Nu blandade jag ihop din diet med min. Är med i Beach 09 och fick för mig att du ver med på den resan också. ;-)

    SvaraRadera
  3. Åh vad roligt! :) Grattis till en ny andrasiffra!

    SvaraRadera
  4. Fin siffror! =)
    Lite smått avis! Men jag borde inte ha långt dit heller nu! =)

    SvaraRadera
  5. OOOHHH GÖTT!!!! :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

    SvaraRadera
  6. hihihi bra att dom gick igen :D
    men vi fixar det här.. herre gud :D inga problem.. eller hur :D vi blir ju bara snyggare och snyggare för varje dag som går om vi tränar och äter bra :D:D ja är mega pepp.

    SvaraRadera