28 maj 2009

The downsides and the I-landsproblem

Självklart är det alltid något positivt att gå ner i vikt (ja, om det nu är nåt man strävar efter) men det kommer ju med några downsides också - som kläder... Jag kommer ju i smalklädera men dom är allt annat än sköna (behövs nog 2-3 kg till iaf) så jag drar mig för att använda dom. Eftersom jag jobbar natt går jag oftast i mjuka sköna byxor och ett par av mina gamla favvo-slapp-byxor har jag helt växt ur, ser inte klokt ut. Ett par andra favvo-byxor är så väl använda och slitna att jag tog sönder dom igår, blixtlåset hoppade ur... så nu måste jag bli av med ett par kilon för att smal-slapp-byxorna ska bli sköna.

Ännu ett I-landsproblem är när man växer ur BH:n (till pojkvännens förtret, men det får man ju på köpet). Som tur är så hade Twilfit rea och jag kunde köpa en likadan i mindre storlek. Hejdå 75D - hej igen 75C! (jisses vilken stor skillnad det ser ut att vara på den här bilden... Jag har ju faktiskt inte riktigt gått tillbaka till tonårsbrösten än...)

1 kommentar:

  1. Hej,
    vad kul att du hittade in till min lilla blogg :)
    Känner igen de där problemn med kläder, speciellt bh. Köpte nya bh i julas och nu får jag nog plats med båda brösten i ena kupan... :)

    SvaraRadera