19 maj 2009

23 000 steg!

Gav mig ut på en löprunda idag igen - efter så många dåliga löprundor tog det emot att ge sig ut, fyyy vad det tog emot... Jag vaknade när pojkvännens klocka ringde 6:30 så då åt jag 2 mackor, somnade om o ställde klockan på 9:30 (min strategi för att undvika att springa just vid lunch när det är som varmast). Dessutom värmde jag upp med att gå i 12 minuter innan löppasset.

Resultat; Mjae... Kanske en något bättre känsla än sist. Denna gången kunde jag iaf springa som planerat (i intervaller) och behövde inte avbryta på slutet. Men det var skitjobbigt. Flåset är kasst som f-n och jag vill sluta springa typ hela tiden.

Det STÖR mig!!! För innan min månadslånga förkylning kände jag att jag blev BÄTTRE för varje löprunda, jag sprang 7km på drygt 40 minuter, jag sprang 6-7min och gick 1½ men då jag gick började titta på klockan redan efter 1 minut och ville börja springa då. Vart f-n har det tagit vägen!?!? Skillnaderna mellan då och nu; nu är det varmare och soligare och pollen i luften - plus att jag då även tränade annat (bodypump, core, aerobic, spinning) innan naprapaten förbjöd det... Hänger det verkligen på det??

I alla fall - under resten av dagen gick jag först till stan och runt i lite affärer. Sen efter maten gick jag och två tjejkompisar en långrunda på 8km. Det tog mig till 23 000 steg idag och rekord sen stegtävlingen började. Dock har det varit en HUNGRIG dag!! frukost x2, kålpudding till lunch, fisk och potatismos till middag, jordgubbar o glass (lite bara) och sen morötter med lite dipp - och ja, jag hade kunnat äta nu igen men nu väntar snart sängen...

1 kommentar:

  1. Nästa gång vill jag va i ditt lag...
    Du vinner alltid ju.

    SvaraRadera