08 maj 2009

5km på gamla personbästa =)

Ja, det är inte BARA dåligt att vara fullproppad med kalorier och kolhydrater (även om vågen - och jag också egentligen - tycker det...) för det innebär mer energi till löpningen! Kom under 30 idag för andra gången någonsin (29:4? nånting) och det kändes superbra!! Jag hade bra kraft i benen på slutet och kunde under hela passet öka lite i taget iställer för felet man ofta gör = går ut för hårt o får sakta ner.
Nu är jag lite mer pepp igen - och har bestämt mig för att springa min 5km-runda tisdag-lördag nästa vecka, oavsett väder (jag har väldigt lätt för att skylla på dåligt väder) 5x5km = 2½ mil - yepp!!

4 kommentarer:

  1. grattis! vad skönt när det går bra i spåret! angående föregående inlägg så fungerar jag exakt likadant! ser jag plus tappar jag suget och ger upp, ser jag minus jobbar jag ännu hårdare. det borde ju vara precis tvärt om. men det är svårt att kämpa när man inte ser resultat för slitet..
    det är tankarna som är svårast att ställa om och där det mesta slit ligger! men visst ska vi lyckas :)
    kram clara

    SvaraRadera
  2. Grattis! Det är alltid lika roligt när man "slår" sig själv.
    kram och lycka till i helgen

    SvaraRadera
  3. Du är bäst som kämpar på som du gör!! kramar i massor från föneböna

    SvaraRadera
  4. Räknat lite för jag är ju så nyfiken...
    Tyvärr har inte alla lämnat sin vikt i mellanvägningen, men 6 st i lag sexig och 8 st i lag snygg så ligger vi lika på minus 3,8 kilo!
    Tillsammans har båda lagen tappat 7,6 kilo så här långt och då är det som sagt 4 stycken som ännu inte meddelat sin vikt vad jag kunnat se, men du har ju inte uppdaterat i helgen eftersom du har besök så du har förhoppningsvis mer info än jag! (nu kom jag precis på att den sista i lag snygg är väl du själv så det är 3,8 plus det du tappat för lag snygg!)

    Hoppas nu din helg varit bra! Nu kör vi hårt igen till på fredag båda lagen!!
    Kram

    SvaraRadera