17 maj 2009

The day after the wedding...

Igår var jag ju på bröllop - det var så vackert och hela dagen var så himla romantisk... Jag är så blödig av mig och blir så känslosam och i mitt huvud har jag redan planerat typ hela mitt bröllop redan =) Och så himla kul att "prinsessa" sig ibland - lockade hela håret i korkskruvar, hade inte den klänningen som jag inte kunde andas i utan det blev en annan, minst lika fin. Vi ska på ett bröllop i mitten av juli också så det hade ju varit trevligt att kunna ha (och andas) i den andra då =)

För att summera veckan så blev det bara 2 löppass (som ju som bekant gick åt skogen) och 2 lååånga promenader. I fredags hade jag underligt ont i magen - det började redan på natten och sen under hela dagen pendlade det mellan illamående och jätteont i magen, som knivar... Trots detta tog jag en långpromenad vilket jag ångrade som tusan för det gjorde så himla ont, men jag skulle från A till B så jag kunde inte bara gå hem. Jag drack proviva shots på kvällen och BAD till gud att jag skulle vara ok igår när jag vaknade och inte behöva må kasst på bröllopet - och tack för det, jag mådde helt okej. Skumt som tusan, jag som bara ätit gröt, kyckling o grönsaker så det berodde ju inte på nåt jag ätit heller.

Maten igår gick ju lite sådär, men det var ju bröllop!! Sillmacka, buffé och bröllopstårta - och snaps, vin o drinkar. Dansade i 4 timmar och hade superkul!

Idag = bakis = utmaning! Jag hade redan för några dagar sedan bokat in en långpromenad med en kompis vilket var väldigt bra för annars hade jag inte kommit ut idag! Vi gick 7km på 70 minuter, skönt! Stor frukost med både smoothie och ägg&kaviar-mackor och det kommer förmodligen lite för stor middag (pojkvännen står o lagar hjortfärsbiffar med klyftpotatis och kantarellsås på 15% grädde, mums!!) men jag har inte svullat eller ätit något direkt onyttigt och DET är en bedrift!! Ligger ett kilo plus idag jämfört med fredagens men det hämtar jag hem nu i veckan när jag ska vara duktig igen!

Hur har er helg varit?

Jag inväntar Banan-Saras viktrapportering innan jag kan berätta hur det gick för oss i vikttävlingen....

1 kommentar:

  1. Man är inte så ofta på bröllop och då kan man ju unna sig att sväva ut lite tycker jag. dessutom känner i a f jag mig så dum när man sitter och petar i maten med en massa folk omkring sig.
    Det tar du snabbt igen! Drick mycket vatten och grönt te så kissar du snart ut helgen.

    SvaraRadera