11 maj 2009

Thinkin' in english

Vinkade av min älskade engelska vän på tågstationen för några timmar sedan. Har haft en helt fantastisk helg och önskar att hon bodde i Sverige så att det inte behöver gå å himla lång tid mellan gångerna vi ses!!

I fredags hämtade jag henne på flygplatsen vid 10 - klockan 14 åt vi lunch på en uteservering i solen och då började vi dricka vin - och vi slutade först vid 01 på natten, efter afterwork med en massa vänner och sen vidare på pub-runda. HELT galet mycket vin i den här kroppen - men en superhärlig dag!!

Lördag = bakis = min största svaghet! Getost-toast och pommes till brunch och sen en massa tacos, nachos och guacamole på kvällen, godis och chips och självklart vin igen. Och drinkar! Vi var ute och dansade sen så jag samlade ihop ett gäng steg - åter igen massvis med dricka och en helt fantastisk kväll!

Igår söndag = suuuuperbakis = ännu svårare att inte äta HELA dagen... Började med burgare med klyftpotatis till brunch, glass på strandpromenaden, choklad i massor och på kvällen lagade vi färsk ravioli med basilika i, med sås av lätt creme fraiche, mängder av mozzarella, parmesan, lufttorkad skinka och grönsaker. En för stor portion i en redan bakfull mage innebar att jag fick riktigt riktigt riktigt ont i magen och (sluta läsa nu om ni är känsliga) var till sist tvungen att tvinga mig själv att kräkas - 2 gånger - vilket är något av det värsta jag vet!! Hela kroppen krampar och tårarna sprutar =( Mådde ju lite bättre efteråt men hade fortfarande ont i magen.

I morse = vågen 79,9kg = 1,1 kilo upp sen i fredags (men 1,7 plus från minsta noteringen ever). Hade nog varit mer om inte jag fått upp en del igårkväll...

Idag mådde jag fortfarande konstigt när jag vaknade och med tanke på kvällen igår har det varit nemas problemas att hålla sig i skinnet idag. Blev te och en smoothie till frukost, kycklingsallad med bönmix och grönsaker till lunch, lite honungsmelon på eftermiddagen och till middag ceasarsallad från mcdonalds (men petade bort parmesanen, krutongerna och tog bara några droppar dressing - så alltså åt jag kyckling o sallad o mindre än halva brödet) och en kopp te nu på kvällen.

Ungefär så ska jag käka resten av veckan också. Så det så!

1 kommentar:

  1. åååh vilken härlig helg det låter som (med undantag för söndag kväll då förstås). Trisst att behöva betala ett sånt högt pris för att man har hängt på uteserveringar i solen bara. Jag känner igen mig i det du skriver, hoppas du fortfarande känner dig på G. Håller ju oxå på att jobba bort helgens extra kalorier. Hittills går det bra men ibland är det ju som att kämpa mot nästa helg bara. Usch. Men kram iallafall!

    SvaraRadera