27 maj 2009

United Bloggare

Nu är jag också med i Bloggers United och medlem i GI Viktkoll! Tillsammans är man ju stark och det är ju aldrig fel att kämpa med andra mot lättare mål. Jag snubblade över sidan Annas Matkaos där hon har fixat en deal med GI Viktkoll och om man går med får man:

* Gratis medlemskap på GI-Viktkoll i tre månader.
Som medlem hos GI Viktkoll får du tillgång till experthjälp, recept, matdagbok m.m
* En GI-relaterad bok.
* Du kommer att få inbjudan till en privat föreläsning med Ola Lauritzson senare i vår.
Dessutom kommer det fler roliga GI-happenings under resans gång.

Jag kör ju inte strikt GI - jag kör ju enligt Viktväktarnas pointssystem - men jag använder mig ändå av GI-tänket när jag lägger upp min kost. Tex. äter jag aldrig eller väldigt sällan vitt mjöl eller vanlig pasta utan äter nästan uteslutande grovt bröd och fullkornspasta. Jag ser till att inte äta för mkt kolhydrater på kvällen eftersom jag vet att jag inte förbränner det och jag anpassar kolhydratsmängden efter hur mycket jag rör mig. För min del kommer GI Viktkoll nog mest vara inspiration, jag kommer definitivt kolla recept och ibland kolla upp GI-värdet i vissa livsmedel. Jag kommer nog inte fylla i vad jag äter dagligen, kanske ibland för att göra "stickprov". Ska bli intressant i alla fall!

2 kommentarer: