24 juli 2009

Vägdag - 76,4

Dagens vikt var 76,4 vilket innebär -0,8 denna veckan

Jag är ju glad att det är ner men långt ifrån nöjd såklart. Hela denna veckan har jag gått minst 16000 steg varav 1 mil powerwalk och ätit runt 800kcal med undantag en dag då jag kom upp i 1500 men hade då gått 25 000 steg. Så jag trodde jag skulle blivit av med mer... Varför går man inte ner lika fort som man går upp? =(

Gårdagens depp gav jag till sist blanka f-n i och gav mig ut på en milslång powerwalk!! Satte dessutom på mig vikterna - 1 timme på handlederna och 40 min på anklarna. Pendlade mellan att träna biceps och att "boxa" framåt (då kände jag av det i axlar och "core"-partiet eftersom man vred hela kroppen). Sååå nöjd när jag kom hem igår och var helt slut! Träningsvärk i biceps, axlar och sidorna av ryggen idag - yey! Bra att kombinera promenerandet med styrketräning.

Idag har jag hävt frysningen av mitt gymkort!! Jag frös det till och med augusti när naprapaten tyckte att jag bara skulle fokusera på ryggträning - men jag är ju värdelös på att bara träna rygg hemma, det behöver jag göra i sitt rätta element = på gymmet! Dessutom deppade jag så mkt över crosstrainern o kände akut behov av att träna annat än alla dessa promenader... Så nyss fick jag mail från tjejen i receptionen att det är hävt och jag är välkommen att träna när jag vill. Yey!

Imorgon är det födelsedag! Ska köpa nåt gott vin idag och sen hoppas jag på fint väder imorgon så man kan vara ute och mysa... och äta mina kanelmandlar =)

6 kommentarer:

  1. Grattis!!! Både till minus och födelsedag imorgon!

    0,8 är bra!!! Känn dig duktig, fast jag vet, man vill att det ska gå fortare :)

    Ha en underbar födelsedag imorgon med vin och kanelmandlar, det är du värd!

    http://tillbakatillanna.blogg.se

    SvaraRadera
  2. hörruuuu :D -0,8 kilo är überbra!! :D allt minus är bättre än plus! du har redan gått ner jättemycket och har inte lika mycket kvar! fortsätt kämpa! :D:D

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott!! :)

    SvaraRadera
  4. Grattis i efterskott o starkt jobbat!!

    SvaraRadera