16 juli 2009

dagen efter...

igen! Ja, nu är det verkligen semester - för vinet flööööödar och maten mumsas! Är lite bakis idag efter grillkväll hemma hos vänner där vi åt superdupergod mat, kladdkaka (visserligen viktväktarvarianten med kesella - mitt bidrag till kvällen) med glass och snax därefter. Och ja, nämnde jag vinet?? Rosé är så himla gott och en härlig sommarkväll som denna i så himla trevligt sällskap är det verkligen ingenting jag tänker ge upp!

Kollade bakåt på viktnoteringarna och kan konstatera (efter vågplus idag igen - hrmhrm) att jag vägt runt 76-77 nu i 2 månader, ibland upp över 78 och nån enstaka vända ner på 75 men man kan väl säga att jag hittat en platå igen där kroppen trivs och där jag kan hålla mig genom att blanda 50/50 bra och mindre bra mat- & motionsdagar =) En sån här nivå skulle jag gärna vilja hitta om 5 kilo också för då tror jag att jag kan stanna där.

Men jag inser att jag inte kommer hamna där under sommaren, utan det är rent fokus på att hålla vikten nu - jag promenerar som en dåre, senaste 3 dagarna 90 min (nästan 1 mil) varje morgon och sedan gått överallt jag behövt ta mig. Jag har överträdit kaloriintaget en hel del och enligt tappa.se ska det ändå jämna ut sig med promenaderna - mjä, det tror jag nog INTE! Som sagt - målet är att inte svälla. Semesterslut och september kommer ju förr eller senare, då kan vi ta tag i de där sista fem-sju...

Idag är jag ju som sagt bakis och trööööött så vi får se hur det blir med promenerandet idag. Nu bakar jag focaccia o har skurit upp en himla massa mumsig frukt som ska med på lunchpicknicken med 3 gamla kollegor. Vad hittar ni på idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar