21 juli 2009

Inlines-premiär!

Idag rastades mina inlines för första gången detta året! Pojkvännen, som ju tränar triathlon, var först ute o cyklade och skulle sen springa och då hängde jag med och åkte bredvid. Vi åkte nere på strandpromenaden, där det är bra asfalt och lång raksträcka på sisådär 3km, fram och tillbaka. Det gick ganska bra - i början var jag dels lite "bambi" och dels hade vi gaaalen motvind! Blev hur flåsig som helst och fick verkligen ta i med lår och rumpa för att komma nånstans. Vägen tillbaka blev ju hur glassig åkning som helst, och lite teknikträning. Man kan summera det som så - jag är ganska bra på raksträcka. Jag är däremot helt värdelös (!!) på att stanna och balansen är sisådär emellanåt. Hade pojkvännens arm att ta tag i vid några gatukorsningar som tur är haha! Tanten på bilden till höger hade kunnat vara jag (fast jag är ju korkad nog att åka utan skydd... och har knappast händerna på ryggen...) eftersom jag åkte precis där på samma ställe, på Ribbans strandpromenad, med Turning Torzo i bakgrunden.

Har haft en skittråkig dag idag - började med en långpromenad (90 min, 9½km som vanligt) och hade vikter på handlederna första 25 min som jag sen satte på anklarna resten av rundan och det höjer minsann pulsen ganska ordentligt. Som vanligt gjorde jag triceps-övningar och utfall vid en viss bänk i en viss park efter 23-25 minuter. Sen har jag tvättat (sprungit upp o ner till tvättsugan en miljon gånger ungefär) och legat i soffan med datorn på magen resten av dan - trååååk. Maten har jag skött superbra både igår och idag, under 1000kcal per dag, behöver verkligen ta igen efter helt ofattbara krängarveckor. Och jag vill inte ha fler plus i listan till höger!

Så, efter urtrissta dagen var jag riktigt nöjd med att komma ut o åka lite inlines nu på kvällen. Strålande sol - svetten lackade! Och enligt tappa.se innebar 35 min åkning (blev nog snarare 45-50 men jag snålar lite) 6000 steg - gött! Alltså rekord idag - 19 500steg!!

3 kommentarer:

  1. Jag vill oxå våga åka inlines, men jag är så jäkla feg, känns som det skulle vara kul att variera promenaderna med ibland, har ett par fina som bara samlar damm hemma :/

    http://tillbakatillanna.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Jag är bara 168 cm så mitt bmi ligger på 28 tror jag. Gick upp 15 kg då jag väntade min son (nu 1 år ) och har inte gått ner mer än 5 sen dess, de vekar som de är av cement denna gång (mitt tredje barn) eller så är det för att jag blivit äldre.

    Mår bra och känner mig fin då jag ligger mellan 65 och 70 kg. Har satt 68 kg som målvikt.

    http://tillbakatillanna.blogg.se

    SvaraRadera
  3. åh jag älskar mina inlines! nu var det dock ett bra tag sen jag kom iväg.. men har hunnit åka ett tiotal turer i år iaf..

    åh vad många steg! duktiga du!
    crosstrainer. klart du ska köra på det! själv köpte jag mig en dålig en gång och tröttnade på två röda! :)

    SvaraRadera