13 juli 2009

Måndag igen!

Ja, veckordag kvittar ju när man har semester egenligen! =D Men måndag betyder ju som tur är att det blir lite ordning på torpet igen!

Lördagen fortsatte ju INTE i samma nyttiga mode - på kvällen blev den ½ sub från Subway (men en såndär nyttig iaf!) Sen blev det dessutom naturgodis (i määäääängder) och muffinsbak inför gårdagens utflykt så man fick ju smaka en då nrä dom va alldeles nybakade...

Igår tävlade sambon i Sövde och vi var ett gäng som packade picknick-korgen och hängde på för att heja. Och som sagt - äpple&kanel-muffins a la JÄTTESTORA. Och under dagens lopp fick jag nog i mig 3-4 stycken. Oj oj oj... Och igårkväll va vi superdupertrötta så det blev indisk take away food och häng i parken.

Idag ligger vågen lite plus (inte alls oväntat) så jag började dagen med 90 minuter sjukt rask promenix (gick nästan en mil) och har nyss ätit mina knäckebröd med makrill. Ska promenera in till stan nu och sen handla frukt & grönsaker på torget också.

Den här veckan innebär två planerade grillkvällar hos föräldrar och hos vänner, en mumsig lunch med vänner, två kvällar på amfiteatern i parken här intill (om vädret tillåter) och där äts det gott och dricks vin. Så nu jäklar får jag ta och vara duktig under dagarna och ge mig ut o promenera ordentligt varenda dag... Jag inser väl att det är nästintill omöjligt att GÅ NER i vikt under semestern eftersom mycket kretsar kring god mat o dryck i goda vänners lag och det tänker jag ju verkligen inte välja bort. Men hålla vikten är det MINSTA jag tänker göra - för att GÅ UPP är INTE ett allternativ!

Bjuder på en bild från tävlingsstarten i går - coolt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar