27 juli 2009

Födelsedagsfirande i dagarna många

Tack för alla gratulationer - vad söta ni är =) Jag hade en superbra födelsedag! Firandet började egentligen på fredagskvällen med Ben & Jerry glass och film med älsklingen. Födelsedagen började sen med hotellfrukost på Savoy - aj lööööööv!! Dessvärre hade dom varken pannkakor eller våfflor - ett måste för att den ska få fem stjärnor av mig! Men gott bröd, ostar, andra pålägg, ägg vanliljyoghurt & start-müsli (Åh kaksmulor!) - den varma maten var ok men inte mer. Gott var det i alla fall! Därefter gick jag o älsklingen på stan några timmar innan vi begav oss ner till Kallis (kallbadhuset) för att fika lite. Där satt syrran & hennes sambo så de gjorde oss sällskap - dagens tårta intogs här i form av suuupergod morotskaka! Efter mer mys & häng hela dagen spenderades kvällen på en tapasrestaurang i stan och vi åt så himla många goda små rätter - & drack rosévin såklart! Hängde med syrran & sambon på kvällen, drack sangria, åt snax & spelade spel. Hade en avslappnad & mysig födelsedag med mina älsklingar =)

I söndags var vi lite bakis och tänkte att eftersom det inte blev några pannkakor på frukostbuffén dan innan så gjorde vi det då... Med lönnsirap & vaniljglass - o my god vad gott! det stod man sig på hela dagen! Sen på kvällen var vi hos goda vänner & grillade - hemmagjorda hamburgare och vi hade med oss efterrätten; Key Lime Pie som vi sedan lade skivade färska jordgubbar på. Det var nog det godaste jag har ätit på väldigt länge!! Här är receptet!

Igår var vi på bio - och åt godis... Så ja, jag är inte direkt inne i nån bra sväng just nu. Men en positiv sak är att jag tinat upp mitt frysta gymkort och körde Step igår och Pump idag!! Det ger dock nada när jag äter som jag gör nu (delade en ½ liter Ben & Jerry med älsklingen innan idag...) men det känns ändå skönt att ha smygstartat så att jag kan köra för FULLT när jag kommer hem...

Ja, imorgon bitti åker jag och älsklingen upp till Kalmar där han på lördag ska tävla i långdistans-SM i triathlon. Återvänder hem på söndag kväll. Vi ska bo hos svärfar (som ääälskar att laga mat och skämmer bort oss med sueprgod mat - ofta dessutom!) och med tanke på att jag redan är i denna dåliga mat-svängen har jag svårt att tänka mig att jag inte kommer väga typ 80 när jag kommer hem. Suck. Ja, det kommer svida... Men jag kan inte stoppa det nu - när jag inte ska va hemma o inte kan kontrollera vad jag äter. Men när jag kommer hem är semestern typ slut och träningen ska tas upp ordentligt!!! Ni får ha en bra vecka, vänner!!

3 kommentarer:

  1. Det var smarriga bilder det =)

    SvaraRadera
  2. Har precis hittat hit. Kommer definitivt titta hit snart igen.
    Kram och pepp

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att din födelsedag blev så lyckad!!

    SvaraRadera