07 juli 2009

Operation Normalitet

Ja, min skitdag fortsatte i samma takt under nästan hela natten, min plan; "get it out of my system" - så jag åt en massa skräp och började allt eftersom ändå bli på bättre humör - allt efter att jag bestämt mig att IDAG tar vi nya tag och vänder den här jäkla sjunkande båten. SÅ - med ändå bara några hekto upp (idag ja, sen i fredags är det ett par kilo) så tar vi tag i oss själva och påbörjar Operation Normalitet.

Min plan är att försöka skaffa mig själv ett NORMALT förhållande till mat (det som i mina ögon räknas som normalt - alltså lååångt ifrån dagsläget). Jag tänker frukost, lunch, middag, frukt till mellanmål - små portioner - fullkorn - mindre fett men framförallt mindre socker - rena livsmedel - mycket frukt & grönsaker. Planera måltiderna, lyssna på kroppen, äta när jag är hungrig. Röra på mig dagligen.


Det låter väl normalt? Det hade varit en dröm att kunna ha onyttiga saker hemma och ta lite, ta en bit och lämna resten. Att inte längre vara en "allt eller inget"-människa. Ett normalt tänkande, helt enkelt. Enkelt? Nä, verkligen inte, men det är egentligen något jag eftersträvar lika mycket som en smalare kropp så jag ska ge det en chans.

2 kommentarer:

  1. Själv drömmer jag om att kunna köpa en påse lösgodis till helgen att ta fram lite då och då framför tv:n, istället för att trycka i mig det som om någon skulle ta det ifrån mig för att senare få så dåligt samvete att man svälter sig de följande dagarna. Får se om det någonsin blir verklighet. Jag håller tummarna för din "operation", det låter fantastiskt sunt!

    SvaraRadera