22 juli 2009

25 000 steg =)

Min stegräknare är min bästis =) Har den här varianten som man kan ha i fickan, i väskan, runt halsen, varsomhelst. Kanooon! I alla fall - den här dagen började med promenix för att hämta upp en kompis o hennes söta lilla dotter som fick åka med i vagnen (ca 25 min promenad dit) sen gick vi en svettig runda ihop (ca 1 timme) sen åt vi supergoda frallor till frukost hos henne och sen gick jag hem med omväg (ca 1 timme). Därefter övervägde jag att ta på mig mina inlines för det va så kul igår men regnet hängde i luften. Så jag cyklade bort till ett köpcentra, gick där en go stund och sen promenerade jag hem. Nu ikväll gick jag o pojkvännen o hämtade vår externa hårddisk som kommit med posten - resultat 25 000 steg!!

Maten idag - mer än vanligt. 1½ fralla till frukost, ett gäng finn crisp med philadelphia till "lunch" och ikväll åt vi hemmagjorda hamburgare med Max-bröd. Sååå gott! Sen pratade vi om att handla B&J's glass samtidigt som vi hämtade hårddisken men i affären förvandlades pojkvännen helt pötsligt till mitt dåliga samvete (blev lite sur först för att han inte kunde unna mig det när jag gått 25 ooo steg idag, men det är ju egentligen bara som han vill vara snäll och stötta mig i viktkämpandet...) så det blev bara pepsi max och ett mörkt choklad - som jag inte ens rörde (fortsatte väl "tjura" lite och lät honom vara mitt dåliga samvete resten av kvällen också). Jaja, oavsett - Heja mig! Har blivit ca 1500 kcal idag (vilket ju tappa.se tycker jag ska äta varje dag...) men det hoppas jag att jag kompencerat med mina steg...

Imorgon ska det regna typ hela dagen. Då är man inte direkt promenadsugen. Suck! (Skulle haft den där crosstrainern då...) Och jag har en lunch m vänner inplanerat. Får bli sallad... Idag när jag handlade mat så köpte jag kanelmandlar (inte på Granit då utan en lyxigare variant) Mina tre absoluta favoriter in one - kanel, choklad och nöt - mums!!! Dom ska jag spara och njuta av på min födelsedag på lördag =)

4 kommentarer:

  1. Kanelmandlar är ljuvliga :)

    Jag fick en stegräknare då jag gick med i GI-viktkoll men jag har gett upp att använda den, den räknar inte rätt, 50 steg blir 75 på räknaren och så låter den för varje steg jag tar, måste skaffa mig en annan bättre. Det är ju så himla peppande att se att man ökar på stegen, en himla bra morot.

    Och jag tror oxå jag valt en bra målvikt, efter mitt första barn gick jag med i viktväktarna och gick ner till 65 kg och då försvann brösten helt och ansiktet blev lite ihåligt så jag tror 68 blir perfekt :)

    Lycka till, nu kämpar vi på!

    http://tillbakatillanna.blogg.se

    SvaraRadera
  2. WOW du är GRYM TJEJEN!!!

    SvaraRadera
  3. Ibland blir jag nästan rädd för dig :-D
    Du är så jä..la duktig! Jag hade ju lätt trotsat maken om han försökt hindra mig från att köpa B&J:s. Hade dock surat och betett mig irriterat för att jag självklart hade haft SKITDÅLIGT samvete när jag åt glassen sen men tyckt att det var hans fel och blivit ännu mer irriterad ;-)

    SvaraRadera
  4. Duktig du är tjejen!! Testat att göra egna kanelmandlar? Rosta mandlarna i ugnen en stund, tryck in i små bitar nougat och rulla i kanel blandat med kakao. Billigare och godare! STOR peppkram på dig!

    SvaraRadera