09 juli 2009

Statistikfreak!

Åh jag är redan helt hooked på tappa.se! Den räknade ut att om jag håller mig till 1500kcal om dagen och går 11 000 steg om dagen så kommer jag gå ner 0,8-0,9kg per vecka (4kg på en månad).

Idag har jag promenerat ihop 17500 steg (powerwalk som avslutades tidigare pga skitväder + gått på stan och hem från stan) och det visade sig innebära att jag bränt 972 kcal - jag reggade ALLT jag ätit idag (frukost, lunch & middag med syrran, sambon & två 7-åriga flickor vilket innebär riktig och ordentlig mat = 1½ fralla till frukost, lunch ute blev vegetarisk meze vilket va ganska nyttigt och middag blev lax med linser, pesto, sparris & granatäpplekärnor - sååå gott!!) och kom upp i drygt 1800kcal (la mig först på 1500 som mål vilket jag tror jag fixar när jag styr lite själv över min mat)

IN = 1877
STEG UT = 972
UT METABOLISM = 1790

Resultatet blev att jag åt mer än målet men jag gick mer än målet också = jag höll mig inom ramen för det som ska generera -0,9/vecka.

Som sagt - jag fick 30 dagar gratis, precis så lång som min semester är, så detta är min semesterutmaning, ska se hur många steg jag kommer upp i och försöka regga min mat varje dag. Joina du också!! =)

1 kommentar:

  1. Provade något liknande i höstas men det funkade inget vidare för mig. Och usch vad jobbigt det är att fylla i allt man äter hela tiden... Men Jättekul om det funkar för dig! :)

    SvaraRadera