06 juli 2009

Underbara helg!

Hade en sån fantastisk lördag... Spenderade dagen på stranden i Kämpinge med älsklingen, det var riktigt skönt i vattnet - vi badade massor o kastade frisbee så man vick röra på sig lite också. Nu har jag riktigt fin färg! (lagom till att det ska bli sämre väder...) Hade med oss en massa god frukt och åt såklart glass också.

På kvällen grillades det igen med goda vänner - vi åt hemmagjorda hamburgare och såklart en massa snax... Nötter, jordgubbar, kakor, chips... Inte bra.

Idag vaknade jag med lite ågren o promenerade 95 minuter innan frukost - inte inräknat det snabba stoppet hos en kompis för att säga hej! Sen åkte jag med älsklingen o mamma ut till Katrinetorp där de hade Antikmarknad och "köket i trädgården".

Det fanna massor med grejer att titta på - så mycket möbler och grejer preciiis i min stil. Men o boy vad det kostade...

När vi hade tittat på allt åt vi varmrökt lax, lammkorv o sillamacka. MUMS!! Som sagt - där är dyyyrt men riktigt riktigt vällagat, goda råvaror och fräscht!

Sen lyckades vi pricka in att vi skulle gå hem precis innan de stängde - så uuunderbara Flickorna Fläderblom (som har en butik på Köpenhamnsvägen med ekologiska helt underbart goda saker!) sålde ut sina läckerheter jättebilligt...
Så då blev det ett par av mina favoriter; scones med morot & dinkel, sen blev det några chokladmuffins och några med hallon och vit choklad - och ett av deras supergoda bröd med frukt & nötter.


Älsklingen köpte dessutom korv (som håller 9 månader...) en med örter o en med vitlök - jag brukar inte gilla sånna men de supergoda!




Har haft en sååå härlig helg - men nu kommer måndag och undantaget det där brödet så ska det minsann skärpas till sig nu!! Jag jobbat 2 nätter innan jag går på semester men jag tänker minsann hålla gång i promenaderna o försöka vara så stikt jag kan med dietandet ändå. I say FRUKT!

1 kommentar: