20 juli 2009

Måndag, vovve & grönsaker

I vanlig ordning börjar jag veckan med en milslång morgonpromenad på 90 minuter och har precis ätit en kolhydrat-fri lunch av resterna från igår - den här viltfärsgrytan på recept från Ica, sååå himla gott!! Vi använde älgfärs, vet inte om jag ätit det innan, men jag upptäckte att det ju är väldigt magert och det är ju bra!

Jag har haft en riktigt underbar helg! Haft mycket tid med min älskling. Inte promenerat så mycket som önskat men lite strosande har det ju blivit...
I lördags var vi ute och körde lite, vi var och hälsade på en kollega till pojkvännen som har en sådan hund som vi ska skaffa. Ja, det har jag nog inte berättat här - vi ska skaffa hund! De är väl framst pojkvännen som pushat för det men jag vill gärna också, och nu har vi bestämt oss för en tollare - dvs en Nova Scotia Duck Tolling Retriever. Jakthund från början så en ganska aktiv och krävande hund men det är något vi ser fram emot! Kommer bli jättekul och alltid bra att ha en anledning att komma ut och röra lite extra på sig.

Efter besöket körde vi till Åbergs Trädgård i Öja, gick en runda i deras visningsträdgård (där jag fick en lektion av pojkvännen som jobbar med trädgård & växter) och sen åt vi en jättegod lunch på Café Lycopersicum (som betyder tomat) - vi beställde en paj med chevré och rödbetor och en underbar Trädgårdstallrik (bilden) ! Egenbakat surdegsbröd, polenta och underbara grönsaker - allt odlat på plats, ekologiskt och sååå gott!

2 kommentarer:

  1. Sån söt hund! Vill oxå ha...men tror inte att det skulle funka så bra i mitt o mannens liv just nu! Han jobbar ju borta i veckorna. Men sen kanske....

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt att ni har bestämt er att skaffa en hund! Ibland blir jag riktigt sugen på att skaffa en till, men min nuvarande måste bli lite äldre innan det.

    SvaraRadera