27 mars 2009

Vägdag (80,2) & Vikttävling!

Jag är oerhört glad över vågens resultat idag!!

-
1,4kg nuvarande vikt 80,2kg

Det innebär att jag idag är 7kg smalare än för 5 månader sedan och hela 4kg smalare på 5 veckor, vilket känns helt underbart!! Yey!! För mig bevisar det bara min teori om att viktväktarna är det absolut bästa sättet att gå ner i vikt - för mig!

Delmålet att vara under 80 innan Dublin är ju verkligen inte så långt borta! Men det gör inget att det inte nåddes, för jag är helt medveten om att jag kommer gå UPP i vikt under helgen och när jag kommer hem måndag kväll så kommer jag börja kampen för att bli av med så mycket av det jag kan fram till nästa fredag, dock medveten om att jag kanske inte blir av med allt, och det är okej ändå. För denna helgen ska jag njuuuuuta, av semester, av att spendera tid med dem jag älskar och av att inte behöva räkna points. Jag ska försöka ha ett sunt tänk i det stora hela, men jag tänker äta pannkakor vid varenda lyxig frukostbuffé och jag tänker njuta av varenda tugga.

Banan-Sara tänker hålla en vikttävling på sin sida och det kan ju aldrig skada att hänga på och se vad det blir av det. Undrar om jag kan skriva måndagens vikt som startvikt (lär ju va på PLUS) och sen räkna bort dom kilona igen eller om jag måste ta dagens som start... Jaja, oavsett så ska det bli kul. Läs mer här och häng med du också!


6 kommentarer:

  1. Hej där! Nu är lagen klara och all info inför tävlingen finns på min sida nu! Du är med i mitt motståndarlag ;) (ditt lag heter LAG TJOCKIS) .. skriv om du undrar något. KRAM /Bananen.

    SvaraRadera
  2. Hej! Vi är i samma lag hos Bananen! Nu slår vi "fettona"! :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt minus :) Vi är i samma lag i vikttävlingen, nu kör vi igång! Kramar

    SvaraRadera
  4. Hoppas du haft en skön semester!
    Grattis till den ganska stora viktminskningen precis innan!
    För mej har det gått ganska trögt men jag är på banan och jag räknar mina pts i alla fall och kommit igång o tränar en hel del nu! KUL!

    Mitt nästa delmål är oxå att komma under 80, men det går som sagt ganska trögt...

    Till min dotters dop har jag som mål 78,5 o det är 17/5. Väger nu ca 83.
    Gäller att ligga i nu!

    SvaraRadera
  5. Åh grattis till fina siffror ;)

    Hej!
    Såg att vi skulle vara i samma lag :)
    Så nu kör vi på och klår "lag fetto" :) Ok?
    Heja heja kom igen nu
    Kram

    SvaraRadera