18 mars 2009

Löpträning 3,5km

Sov dåligt i natt (läs föregående inlägg om kattjäkeln...) och fick ställa klockan för att komma upp, äta frukost o hinna smälta maten ordentligt innan löpningen - som jag skulle hinna med innan jag skulle vara barnvakt. Efter frukosten hann jag bara precis somna igen innan det va dax att ge sig ut o springa, så jag va pretty trött då.
Pulsen rusade direkt men jämnades ut efter en stund. Däremot kändes inge vidare rent fysiskt =( Förmodligen lite sviter sen naprapatbesöket igår, för det gjorde "ont" (eller mer väldigt obehaglig, obekväm känsla) i rumpan, kändes typ som att jag lagt på mig 18 kilo över natten och allt lagt sig på rumpan - och för varje steg jag joggade kändes det som att den skvalpade o studsade o musklerna ryckte i alla fästen på insidan - och typ som att klumpe här orsakade jordbävning i Kina. En väldigt underlig o otrevlig känsla, som egentligen gjorde att jag ville avbryta direkt, så det blev bara ett varv - på 23 minuter. Flås-mässigt hade jag orkat mer men nä, inte med den obehagliga känslan.
Pojkvännen (som också är PT) tyckte det va bra jag avbröt, så att jag inte får anti-känslor mot att springa framöver. Får som sagt se om jag prioriterar mer träning eller sömn i em/kväll innan nattjobbet...

1 kommentar:

  1. Tror också det var bra du bröt. Nya tag nån annan dag =)

    SvaraRadera