26 mars 2009

Second opinion

Igår beslöt jag mig för att get a second opinion när det gäller min rygg. När jag gick på löpbandet på gymmet inför ett steppass i måndags så högg det till i ryggen så jag trodde jag skulle trilla av löpbandet, så jag bokade tid hos pojkvännens naprapat på Fysiomedicinska Kliniken. Här snackar vi proffsigt, han tittade jättenoga på mig, undersökte och pratade som en läkare som ställer diagnos. Troligen ett förstadium till diskbråck, en disk som buktar ut o trycker på en nerv lite då och då, därför kommer det o går. Så, jag fick nån övning att göra hemma, utöver det ska jag vila och läka ryggen. Får inte sitta (!!!!!), inte böja mig framåt, inte träna bodypump, inte springa.... Ligger här nu o funderar på vad han sa om spinning. Skulle ju behöva samla lite points inför Dublin... Som vi åker till imorgon!! Åh, vad härligt det ska bli!! Anywho - jag ska tillbaka till naprapaten om en vecka och först då påbörja behandling, tills dess är min ryggonda som en sårskorpa (blä) som jag river upp varje gång jag belastar ryggen genom att sitta/böja mig framåt. Tjohoo... Jag är verkligen inge bra på förbud. Vet du hur många gånger du böjer dig framåt under en dag egentligen? Hel sjukt, att gå på toa är ju en omöjlighet. Dammsuga....? Trisst. Och inte sitta under Dublin-helgen!? Jag får väl insistera på bar-häng då. Suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar