21 mars 2009

Vägdag (81,6) & Delmålsfunderingar

Lika bra att bita i det j-vligt sura äpplet och inse att denna veckan inte varit nån höjdare.

+0,4 = 81,6

Men saken är ju den att förutom vinet i måndags och snedsteget i tisdags där jag åt fel, för mycket och för sent så har det varit en helt okej vecka med bra och lagom mycket mat! Mindre träning än veckorna innan men ändå 4 löppass och ett 75 min spinningpass sen förra vägningen.

Det går nog troll i det där med att annonsera delmål - under 80 innan nästa fredag känns lite mer avlägset idag än i måndags (då vågen visade 80,6, skit också) så det ska jag ju genast sluta med. Behöver inga delmål, jag blir glad för varenda gram som försvinner så jag kan fira varje dag.
Veckan som kommer ligger på att ladda inför Dublinresan nästa helg! Jag ska ha en perfekt mat-vecka med jättemycket träning eftersom jag vet att det inte kommer vara lätt att motstå några frestelser under de tre dagarna. Speciellt inte eftersom vi ska bo på jättelyxiga SAS Radisson där frukostbuffén ingår - och det kan jag utan tvekan säga är min största svaghet... Hade kunnat säga upp godis o sånt utan problem om jag alltid fick äta obegränsade frukostar. Mmmm. Ja, där är ju pool och gym också på hotellet så man skulle ju kunna motionera lite också...

Så - alltså, ladda ladda ladda med en perfekt vecka nu (så att vågen inte visar 5kg plus när jag kommer hem), se ett fint minus på vågen innan avfärd på fredag och sen kunna "unna mig" en fantastisk weekendresa med dem jag tycker mest om i hela världen!

1 kommentar:

  1. Men du... tänk på det hormonella oxå. Är du nära mens tex. Då fylls ju kroppen med en hel del vätska. Så i själva verket kanske du har gått ner 2 kg, men det syns inte på vågen!

    SvaraRadera